هک ۸ میلیون دلاری از کیف پول های سولانا

۱۸۷ ۰ ۰ دیدگاه

در طی یک هک گسترده که هنوز در حال انجام است، 8 میلیون دلار سرمایه از تعدادی از کیف پول های داغ مبتنی بر سولانا تخلیه شده است.

در زمان نگارش این خبر، سولانا (SOL) در توییتر در حال ترند است زیرا کاربران بی‌شماری در مورد هک گزارش می‌دهند، یا می نویسند که سرمایه خود را از دست داده‌اند و به هر کسی که کیف‌پول‌های داغ مبتنی بر سولانا مانند فانتوم (Phantom) و اسلوپ (Slope) دارند هشدار می‌دهند که موجودی خود را به کیف پول سرد انتقال دهند.

PeckShield، محقق بلاک چین گفت که این هک بزرگ احتمالاً به دلیل "مشکل زنجیره تامین" است و هکرها از این رخنه امنیتی برای سرقت کلیدهای خصوصی کاربر در کیف پول های آسیب دیده استفاده کرده اند. گفته می شود که خسارت تخمین زده شده تاکنون حدود 8 میلیون دلار است.

ارائه دهندگان کیف پول های مبتنی بر سولانا از جمله فانتوم و اسلوپ و بازار NFT میجیک ایدن (Magic Eden) از جمله شرکت هایی هستند که به این مشکل اشاره کرده اند. کیف پول Phantom توییت کرد که با تیم های دیگر همکاری می کند تا این مشکل را حل کنند؛ اگرچه در حال حاضر باور ندارند که این مسئله تنها مربوط به فانتوم باشد».

Magic Eden نیز به این خبر واکنش نشان داد. این بازار NFT  بیان کرد:

به نظر می رسد یک اکسپلویت (exploit) گسترده در SOL در حال انجام است که کیف پول ها را در سراسر اکوسیستم تخلیه می کند.

 Magic Eden از کاربران خواست تا مجوزهای هرگونه لینک مشکوک را در کیف پول فانتوم خود لغو کنند.

اسلوپ توییت کرد که در حال حاضر با Solana Labs و سایر پروتکل های مبتنی بر سولانا برای پیدا کردن مشکل و برطرف کردن آن کار می کند، اگرچه هنوز پیشرفت بزرگی حاصل نشده است.

یک کاربر توییتر با آیدی @nftpeasant گفت که در عرض 10 دقیقه، 6 میلیون دلار پول از کیف پول های فانتوم خارج شد. به عنوان مثال از یک کاربر کیف پول فانتوم 500,000 دلار USDC تخلیه شده است.

@zachxbt، تحلیلگر داده های آن چین (on-chain) برای 274,800 دنبال کننده خود در توییتر نوشت که هکرها ابتدا هفت ماه پیش از طریق صرافی بایننس به کیف پول اولیه خود پول ارسال کردند.

تاریخچه تراکنش نشان می‌دهد که این کیف پول تا قبل از امروز غیرفعال بود. هکرها 10 دقیقه قبل از شروع حمله، تراکنش‌هایی را با چهار کیف پول متفاوت انجام دادند.

تاکنون گزارش های مختلفی در مورد تعداد و مقدار کیف پول های آسیب دیده منتشر شده است.

پلتفرم ردیابی رمزارزها به نام Mist Track  از طریق توییتر اعلام کرد که 8,000 کیف پول هک شده و 580 میلیون دلار به چهار آدرس ارسال شده است. با این حال، برخی از تحلیلگران در مورد این تعداد تردید دارند.

در عین حال، امین گان سایرر (Emin Gun Sirer)، مدیرعامل و بنیانگذار Ava Labs، اظهار داشت که این تعداد بیش از 7,000 ولت است و این رقم در هر 20 دقیقه افزایش می یابد. او گفت از آنجایی که به نظر می رسد تراکنش ها به درستی امضا شده اند، "احتمال دارد که مهاجم به کلیدهای خصوصی دسترسی یافته باشد."

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا