بنیانگذار اتریوم: مردم هنوز به برتری ارزهای دیجیتال توجه نمی کنند

۲۱۷ ۰ ۰ دیدگاه

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم اظهار کرد که پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال، موجب پیشرفت در تجارت بین‌الملل، امور خیریه و حتی پرداخت‌های داخلی کشورها می شود.

ویتالیک بوترین بیان کرد که اغلب به برتری ارزهای دیجیتال در پرداخت ها نسبت به ارزهای فیات، توجه نمی شود.

بوترین این نظرات را در یک رشته توییت بیان کرد و توضیح داد که استفاده از ارزهای دیجیتال فقط باعث مقاومت در برابر سانسور نمی شود، بلکه سهولت را در تجارت بین‌المللی، خیریه و حتی پرداخت‌های داخلی کشورها به ارمغان می آورد.

پذیرش ارزهای دیجیتال در پرداخت ها در سطح جهانی در حال رشد است. داده های پلتفرم  PYMNTS با عنوان «پرداخت با ارز دیجیتال» در ماه ژوئیه نشان داد که در میان مشاغل مورد بررسی با درآمد سالانه بیش از 1 میلیارد دلار، 85 درصد پرداخت‌ با رمزارزها را برای یافتن و به دست آوردن مشتریان جدید اتخاذ می‌کنند.

در دسترس بودن کارت‌های نقدی کریپتو نیز به سرعت در حال رشد بوده است. بایننس اخیراً با مسترکارت همکاری کرده است تا یک کارت پیش‌پرداخت را برای آرژانتینی‌ها منتشر کند. بسیاری از این کارت‌ها، مانند کارت وایرکس (Wirex)، حتی به کاربران برای پرداخت از طریق کارت با بازپرداخت نقدی پاداش می‌دهند و خرج کردن ارزهای دیجیتال بزرگ، ارزهای فیات و همچنین برداشت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز را تسهیل می بخشند.

همانطور که ویتالیک به آن اشاره کرد، ارزهای دیجیتال هنگام انتقال پول در سطح بین المللی و برای کمک های خیریه مفید هستند. به طور سنتی، زمانی که از ارز فیات استفاده می کنید، پردازش پرداخت های بین المللی ممکن است زمان زیادی طول بکشد و منجر به کارمزدهای زیاد شود. جنگ در اوکراین یکی از نمونه‌های عالی در این زمینه است، میخایلو فدوروف (Mykhailo Fedorov)، معاون نخست‌وزیر، در 18 اوت در توییتی اعلام کرد که 54 میلیون دلار تنها توسط گروه غیرانتفاعی و فعال Aid For Ukraine جمع‌آوری شده است.

با این حال، همه در مورد استفاده از کریپتو به عنوان ابزاری از پرداخت موافق نیستند. این مخالفت ها شامل نوسانات زیاد قیمت، قانونی گذاری نشدن و همچنین کارمزدهای بالای تراکنش و زمان‌های پردازش طولانی برای ارزهای دیجیتال خاص، مانند بیت‌کوین و اتریوم است.

بلاک چین بیت کوین تقریباً پنج تراکنش را در هر ثانیه (TPS) پردازش می کند و مقدار کارمزد آن از 24 آگوست به طور میانگین 0.819 دلار بوده است، در حالی که اتریوم در حال حاضر حدود 29.3 TPS با میانگین کارمزد 1.57 دلار است. از سوی دیگر ویزا مدعی است که می تواند 24,000 تراکنش را در ثانیه مدیریت کند و بین 1.4 تا 2.5 درصد برای هر تراکنش کارمزد برمی دارد.

توسعه شبکه لایتنینگ، یک راه حل لایه 2 که بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شده است، می تواند راه حلی برای کند بودن شبکه بیت کوین باشد، در حالی که اتریوم به دنبال فناوری لایه 2 roll-up ، مانند ZK-rollups برای کاهش شدید کارمزدها و زمان پردازش بوده است.

استیبل کوین ها، رمزارزهای طراحی شده برای اتصال به دارایی های دیگر (مانند دلار ایالات متحده)، نیز به یک ابزار مبادله محبوب، به ویژه در اقتصادهای نوظهور تبدیل شده اند.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا