ماینرهای اتریوم پس از آپدیت مرج به کجا مهاجرت کردند؟

۲۳۵ ۰ ۰ دیدگاه

با انتقال موفقیت آمیز اتریوم به مکانیسم اجماع اثبات سهام، ماینرها مجبور شدند به دنبال گزینه های جایگزین باشند. توسعه دهندگان اتریوم از مدت ها پیش به ماینرها پیشنهاد کرده بودند که به پروژه های اثبات کار دیگر مانند اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) مهاجرت کنند. قبل از آپدیت مرج (Merge) یا همان ادغام، فعالیت اجتماعی معقولی پیرامون شبکه های بلاک چین مبتنی بر اثبات کار وجود داشت. از سوی دیگر، گزارش کاخ سفید در مورد مصرف انرژی نشان داد که دولت ایالات متحده باید ماینرهایی را که انرژی بیش از اندازه مصرف می کنند، کاهش داد.

این گزارش پیشنهاد می‌کند محدودیت یا ممنوعیتی برای استخراج رمزارزها اعمال شود. کاخ سفید به اعمال محدودیت در مکانیسم های اجماع با انرژی بالا مانند روش اثبات کار اشاره کرد.

ماینرهای اتریوم به این ارزهای دیجیتال مهاجرت کردند

پس از تغییر اتریوم به مکانیسم جدید اجماع، ماینرها به چند پروژه دیگر روی آوردند. ماینرها تا حد زیادی تنها به چند بلاک چین وابسته هستند - Ethereum Classic، Ergo و Ravencoin. طبق گزارش فوربس، این پروژه‌ها با توجه به قابلیت‌ها و پاداش‌های استخراج، گزینه‌های نسبتاً بهتری هستند. از این رو، در روزی که ادغام با موفقیت به پایان رسید، شاهد جهش بزرگی در نرخ هش این ارزهای دیجیتال بودیم. نرخ هش کل توان محاسباتی است که توسط ارزهای دیجیتال برای استخراج و پردازش تراکنش ها استفاده می شود. این معیار نشان دهنده سرعت استخراج در شبکه بلاک چین است.

کاهش سود ماینرها

پس از تکمیل آپدیت مرج در 17 سپتامبر، میزان هش ریت در اتریوم کلاسیک، ریون کوین و ارگو به ترتیب 124، 98 و 146 درصد افزایش یافت. با این حال، ظرفیت استخراج در این شبکه ها بسیار کمتر از مقداری است اتریوم قبل از ادغام پشتیبانی می کرد. در حالی که هش ریت اتریوم قبل از ادغام حدود  867 تراهش بر ثانیه (TH/s) بود، این سه شبکه تنها 28 درصد از آن را ارائه می دهند. علاوه بر این، با افزایش ترافیک ماینرها در این شبکه ها، مقدار سوددهی در مقایسه با قبل از مرج کاهش یافته است.

در عین حال، قیمت اتریوم کلاسیک (ETC) پس از ادغام سقوط کرد و از آن زمان نتوانست بهبود یابد. در زمان نگارش این خبر، قیمت ETC به حدود 30 دلار رسیده و در 24 ساعت گذشته 11 درصد کاهش یافته است. اتریوم نیز پس از مرج نوسانات زیادی داشته است. قیمت اتریوم نیز با کاهش 7 درصدی به 1350 دلار رسیده است.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا