فوری: آپدیت تاریخی مرج اتریوم انجام گرفت

۲۳۱ ۰ ۰ دیدگاه

ادغام اتریوم به طور رسمی انجام شده است و نشان دهنده انتقال کامل شبکه به اثبات سهام (PoS) است.

سرانجام در تاریخ 24 شهریور ساعت 11:14، آپدیت مرج انجام شد و لایه اجرایی و لایه اجماع بیکن چین (Beacon Chain)، در سختی کل نهایی 587,500,000,000,000,000,000 با هم ادغام شد. این بدان معنی است که این شبکه دیگر به مکانیسم اجماع اثبات کار وابسته نیست.

بنیاد اتریوم اعلام کرد که ادغام، انرژی شبکه اتریوم را حدود 99.95 درصد کارآمدتر می‌کند و زمینه را برای راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری آینده از جمله شاردینگ (sharding) فراهم می‌کند.

الی بن ساسون (Eli Ben-Sasson)، رئیس و یکی از بنیانگذاران پروژه استارک ور (StarkWare) گفت که اهمیت ادغام به دلیل تاثیر چشمگیر بر مصرف انرژی است.

بن ساسون همچنین گفت:

این اولین گام در فرآیندی است که منجر به پذیرش بسیار گسترده اتریوم می شود. این آپدیت، زنجیره ای از تغییرات را ایجاد می کند. نتیجه نهایی آن، استفاده بسیار گسترده از قدرت محاسباتی اتریوم و استفاده عموم مردم از برنامه های مبتنی بر بلاک چین در بسیاری از زمینه های مختلف زندگی خواهد بود.

مرج، نتیجه چندین سال کار سخت از بنیاد اتریوم است.

پس از ارتقای ادغام، «Surge»، «Verge»، «Purge» و «Splurge» آخرین مراحل باقی مانده در نقشه راه فنی اتریوم هستند.

 Surgeمقیاس‌پذیری را از طریق شاردینگ افزایش می‌دهد، Verge از طریق درختان ورکل (Verkle) به بی‌وضعیتی مستقل دست می‌یابد، Purge داده‌های تاریخی را حذف می‌کند، و Splurge شامل تعدادی ارتقاء متفرقه کوچک است.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا