کارشناس امنیت: آپدیت مرج شبکه اتریوم را در برابر حملات آسیب پذیرتر می کند

۲۰۳ ۰ ۰ دیدگاه

با وجود اینکه ادغام اتریوم به عنوان یک ارتقاء بزرگ در شبکه بلاک چین معرفی می شود، انتقال آن به اثبات سهام از لحاظ تئوری آن را در برابر اکسپلویت (exploit) یا همان کدهای مخرب، آسیب پذیرتر می کند.

این محقق امنیت در صحبت با کوین تلگراف توضیح داد که برخلاف سیستم‌های اثبات کار، یک سیستم اثبات سهام (PoS) از قبل به نودها اطلاع می‌دهد که چه بلاک‌هایی را اعتبارسنجی می‌کنند، بنابراین آنها را قادر می‌سازد تا برای حملات برنامه‌ریزی کنند.

این کارشناس امنیت که خواسته نامش فاش نشود، یک توسعه دهنده بلاک چین و محقق امنیت است که بر روی بلاک چین های لایه 2 کار می کند.

این پژوهشگر توضیح داد که اگر اعتبارسنج ها موفق شوند دو بلاک متوالی را برای اعتبارسنجی ردیف کنند، از نظر تئوری می توانند به بلاک چین اتریوم حمله کنند.

در نتیجه، این محقق امنیت استدلال می‌کند زمانی که ادغام اتریوم فعال شود، این شبکه قدرت امنیتی خود را از دست خواهد داد.

با این حال این کارشناس امنیتی افزود:

اتریوم در حال کار بر روی رفع [مشکل بلاک متوالی] است. حل این مشکل دشوار است، اما اگر این کار انجام شود، امنیت اثبات سهام [بیشتر] افزایش خواهد یافت [زیرا] در برابر این حملات ایمن می شوند.

ادغام اتریوم در نهایت قرار است در 15 سپتامبر در حدود ساعت 7 صبح انجام شود. انتقال به PoS قرار است شبکه اتریوم را مقیاس‌پذیرتر و از نظر انرژی کارآمدتر کند.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا