اتریوم امروز با ارتقای Bellatrix وارد فرآیند مرج می شود

۲۴۸ ۱ ۰ دیدگاه

ارتقای بلاتریکس (Bellatrix) آخرین آپدیت اتریوم قبل از رویداد ادغام است. صرافی FTX اعلام کرده است که معاملات اتریوم و توکن های ERC-20 را نیم ساعت قبل از ارتقا به حالت تعلیق در می آورد.

اتریوم برای ارتقای بلاتریکس آماده است که تقریباً در حدود 4 بعد از ظهر امروز رخ می دهد. ارتقاء بلاتریکس برای انجام موفقیت آمیز «مرج» ضروری است. بلاتریکس، ارتقاء نهایی قبل از ارتقای پاریس است که پس از "ادغام" انجام می شود و زنجیره اثبات سهام را با لایه اجرایی موجود (اثبات کار فعلی) ادغام می کند. ارتقای پاریس به معنای پایان استخراج در بلاک چین اتریوم است و انتقال از سیستم اثبات کار به اثبات سهام را نهایی می کند.

صرافی FTX در 4 سپتامبر 2022 اعلام کرد که معاملات اتریوم و توکن های ERC-20 را که قراردادهای هوشمند را در بلاک چین اتریوم ایجاد می کنند، تقریباً نیم ساعت قبل از ارتقاء لایه اجماع Bellatrix به حالت تعلیق در می آورد. این کار برای اطمینان از این است که هیچ مشکلی در روند ارتقا پیش نیاید یا توکن‌های کاربران در هنگام ارتقا از بین نرود.

ارتقاء بلاتریکس

در حال حاضر، هر گره اتریوم در دو لایه اتریوم، لایه اجماع و "لایه اثبات کار" قرار دارد. لایه اثبات کار در حال حاضر شبکه اصلی اتریوم است. این دو لایه در فرآیند ترکیب شدن با یکدیگر توسط آپدیت "مرج" قرار داند تا به سرعت از یک سیستم استخراج به یک سیستم اعتبارسنج تغییر کنند که در آن اعتبارسنج ها در ازای استیک اتریوم، پاداش دریافت می کنند.

این دو لایه از طریق API به هم مرتبط می شوند. هنگامی که لایه اثبات سهام توسط ارتقاء بلاتریکس فعال شود، اعتبارسنج ها شروع به تولید بلاک های بیکن می کنند که حاوی کد ادغام دو لایه است.

زمانی که به سختی کل نهایی (TTD) رسید، استخراج در اتریوم پایان می یابد و فرآیند «ادغام» آغاز می شود.

ارتقاء پاریس

ارتقاء پاریس نشان دهنده تکمیل فرآیند «ادغام» خواهد بود. ارتقاء پاریس بخشی از اولین بلاک اثبات سهام خواهد بود که در بلاک چین اتریوم ایجاد می شود.

ارتقاء پاریس زمانی فعال می شود که به سطح معینی از سختی کل نهایی یا TTD برسد. در نتیجه، زمانی که زنجیره اثبات کار به مقدار خاصی از TTD برسد، کلاینت های اثبات کار پردازش زنجیره را متوقف خواهند کرد.

لایه اجرا سپس وارد بخش اثبات سهام می شود و بلاک را در بالای بلاک نهایی اثبات کار که اولین بلاک اثبات سهام است، تولید می کند. بنابراین، ارتقاء پاریس در اولین بلاک اثبات سهام در شبکه اتریوم فعال خواهد شد.

مرج سرانجام چه زمانی اتفاق می افتد؟

زمان ارتقاء پاریس ثابت نیست، بلکه متغیر است، زیرا در یک TTD مشخص فعال می شود و TTD توسط توابع قدرت هش در شبکه تعیین می شود. قدرت هش کل قدرت سخت‌افزاری است که برای پردازش تراکنش‌ها در بلاک چین و در هنگام حل الگوریتم‌های هش استفاده می‌شود. بنابراین، انتقال نهایی به اثبات سهام توسط قدرت هش کل تعیین می شود. اگر قدرت هش افزایش یابد، "ادغام" قبل از 15 سپتامبر اتفاق می افتد و اگر کاهش یابد (اگر چه بسیار بعید است)، می تواند "ادغام" را به تاخیر بیاندازد. از ساعت 3 بعدازظهر در 5 سپتامبر 2022، نرخ هش اتریوم 960.48 Th/s است و در 24 ساعت گذشته 2.64 درصد افزایش داشته است.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا