توافق تارانتینو با شرکت میرامکس بر سر NFTهای فیلم پالپ فیکشن

۲۲۰ ۰ ۰ دیدگاه

استودیوی فیلمسازی میرامکس (Miramax) در نوامبر سال گذشته پس از اعلام حراج NFT صحنه های برش نخورده فیلم داستان عامه پسند (Pulp Fiction)، از کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) کارگردان این فیلم شکایت کرد. میرامکس ادعا کرده بود که تمام حقوق Pulp Fiction را به جز مواردی که برای تارانتینو محفوظ است، در اختیار دارد. طبق گفته آنها حقوق تارانتینو شامل توکن‌های غیرمثلی نیست.

این شرکت در آن زمان در حال توسعه استراتژیNFT های خود بود. بارت ویلیامز (Bart Williams)، وکیل استودیو در بیانیه‌ای نوشت:

این اقدام، حق مالکیت بر NFT فیلم داستان عامه پسند را که میرامکس قصد دارد از طریق یک رویکرد استراتژیک و جامع به حداکثر برساند، کاهش می‌دهد.

در بیانیه مطبوعاتی این حراج، تیم Secret Network، که بلاک چین میزبان این NFT هستند، ادعا کردند که تارانتینو "حقوق انحصاری برای انتشار فیلمنامه پالپ فیکشن را دارد و نسخه اصلی و دست‌نویس آن یک گنجینه خلاقانه شخصی است که او برای دهه‌ها نزد خود نگه داشته است." در ژانویه مبلغ حراج به 1.1 میلیون دلار رسید، اما به دلیل اختلاف در قیمت، فروش اضافی NFT لغو شد.

تارانتینو و میرامکس در تولیدات موفق دیگری از جمله "بیل را بکش: قسمت 1 و 2" با هم شریک هستند. «داستان عامه پسند» در سال‌های پس از اکران در سال 1994 به فروش 107.93 میلیون دلاری در ایالات متحده و 213 میلیون دلار در سراسر جهان رسید.

به نظر می رسد کوئنتین تارانتینو، کارگردان هالیوود و میرامکس، شرکت سازنده فیلم به دعوای حقوقی خود بر سر توکن های غیرمثلی (NFT) مربوط به فیلم پرفروش Pulp Fiction پس از یک جنگ حقوقی چند ماهه خاتمه داده اند. طبق گزارش‌ها، این استودیوی فیلم سازی قصد دارد ظرف دو هفته شکایت خود را پس بگیرد و در آینده با تارانتیتو از جمله در پروژه‌های NFT همکاری کند.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا