برندهای معروف مانند نایکی و گوچی، ۲۶۰ میلیون دلار از فروش NFT به دست آورده اند

۱۹۴ ۰ ۰ دیدگاه

توکن‌های غیرمثلی به برندهای بزرگ راه‌های جدیدی برای تعامل با مصرف‌کنندگان خود می‌دهند که شامل هنر، مد و بازی می‌شود.

هجمه تبلیغاتی پیرامون توکن‌های غیرمثلی (NFT) به برخی از نمادین‌ترین برندهای جهان این امکان را می‌دهد که صدها میلیون دلار درآمد اضافی کسب کنند. این امر بر خرید عمده اقلام دیجیتالی توسط مصرف‌کنندگان تأکید دارد.

بر اساس داده‌های Dune Analytics که اولین بار توسط NFTGators گزارش شد، برندهای پیشرو از جمله نایکی، گوچی، دولچه و گابانا، آدیداس و تیفانی مجموعاً 260 میلیون دلار از فروشNFT ها درآمد داشته‌اند. نایکی از فروش NFT های خود 185.3 میلیون دلار درآمد داشته است و حجم آن در بازارهای ثانویه به 1.3 میلیارد دلار می رسد.

دولچه و گابانا 25.6 میلیون دلار از NFT درآمد داشته اند. تیفانی که اخیراً توکن NFTiff خود را راه‌اندازی کرده و به دارندگان کریپتوپانک امکان می‌دهد آویزهای سفارشی‌سازی شده را مینت کنند، ۱۲.۶ میلیون دلار از فروش مرتبط با NFT به دست آورده است. مجموع درآمد NFT برای گوچی و آدیداس به ترتیب 11.6 میلیون دلار و 10.9 میلیون دلار بود.

NFTها در سال 2021 سروصدای زیادی به پا کردند. فراگیر شدن NFTها با ایجاد مجموعه‌هایی مانند Bored Ape Yacht Club و CryptoPunks صورت گرفت. گسترش اقلام دیجیتالی در نهایت توجه برندهای بزرگ را به خود جلب کرد و آنها شروع به آزمایش این فناوری برای ارتباط بهتر با مشتریان خود کردند. اگرچه شور و هیجان NFT در ماه‌های اخیر از بین رفته است، انتظار می‌رود فناوری جدید تاثیری ماندگار بر جای بگذارد. شرکت‌هایی مانند نایکی و آدیداس قصد دارند در ادامه جاه طلبی های خود NFTها را به متاورس ببرند تا بتوانند محصولات خود را در این دنیای مجازی به اشتراک بگذارند.

در حالی که برآوردها متفاوت است، سرمایه گذاران و متخصصان فناوری معتقدند که بازار NFT آینده بسیار روشنی دارد. بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط وب سایت کوین گکو، بیشتر پاسخ دهندگان بر این باورند که بازار NFT می تواند در دو سال آینده بیش از 800 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا