حامیان حقوق بشر نامه ای برای حمایت از بیت کوین منتشر کردند

۱۹۹ ۰ ۰ دیدگاه

مجموعه ای از حامیان حقوق بشر از سراسر جهان نامه ای سرگشاده به قانونگذاران آمریکایی برای حمایت از بیت کوین نوشته اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری سی ان بی سی، 21 حامی حقوق بشر از 20 کشور نامه ای به اعضای کنگره ایالات متحده ارسال کردند. آنها در این نامه نوشتند بیت کوین به افرادی که ارزهای ملی کشور آنها در حال سقوط است، قدرت می دهد. این نامه پس از هشدار تعدادی از متخصصان فناوری به کنگره درباره خطرات ارزهای دیجیتال و تلاش‌های لابی‌گری برای فراگیر کردن دارایی‌های دیجیتال منتشر شد.

حامیان حقوق بشر بیان کردند که برای دور زدن سیستم های بانکی سنتی به بیت کوین و استیبل کوین ها اعتماد کرده اند. این نامه خاطرنشان می‌کند که «ده‌ها میلیون» از افرادی که تحت رژیم‌های استبدادی یا اقتصادهای بی‌ثبات زندگی می‌کنند به طور مشابه به ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.

در این نامه آمده است که:

بیت کوین باعث استقلال و توانمندی مالی می شود زیرا این ارز دیجیتال آزاد و بدون نیاز به کنترل نهاد ثالث است. ما سرمایه‌گذاران این صنعت یا لابی‌گران حرفه‌ای نیستیم، بلکه حامیان دموکراسی هستیم که از بیت‌کوین برای کمک به افرادی که در وضعیت مالی ضعیفی قرار دارند و گزینه دیگری در دسترس ندارند، استفاده می کنیم.

در این نامه به‌ ویژه از نیجریه، ترکیه و آرژانتین به عنوان کشورهایی که ارزش ارزهای ملی آنها کاهش یافته و باعث شده مردم به دارایی‌های دیجیتال به‌عنوان یک جایگزین ترجیحی روی بیاورند، اشاره شده است.

الکس گلادشتاین (Alex Gladstein)، مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر و یکی از نویسندگان این نامه، از درخواست متخصصان فناوری برای سرکوب این رمزارز توسط کنگره انتقاد کرد. گلادشتاین خاطرنشان کرد 23 تا از این 25 تکنولوژیست که ضد ارزهای دیجیتال اظهار نظر کرده اند، از ایالات متحده یا اروپا بودند و از امتیاز دلار و یورو بهره می‌برند.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا