هشدار ایلان ماسک نسبت به رکود جهانی؛ در صورت وقوع رمزارزها چه تأثیری می گیرند؟

۲۵۹ ۱ ۰ دیدگاه

ایلان ماسک (Elon Musk)، میلیاردر و مدیرعامل شرکت تسلا، هشداری وحشتناک برای اقتصاد ایالات متحده دارد. ماسک معتقد است که با توجه به سیاست انقباضی فدرال رزرو در برابر تورم، اقتصاد این کشور به سمت رکود پیش می رود. هشدار ایلان ماسک، اگر درست باشد، خبر خوبی برای بازار ارزهای دیجیتال نخواهد بود.

او معتقد است که افزایش عمده دیگر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو با خطر رکود مواجه خواهد شد. فدرال رزرو تصمیم بعدی برای افزایش نرخ بهره را در 21 سپتامبر در نشست FOMC اعلام خواهد کرد.

کمیته بازار آزاد فدرال یا FOMC نهاد سیاست گذاری پولی فدرال رزرو است. این نهاد، مسئول کنترل عرضه پول در اقتصاد ایالات متحده است.

چگونه رکود بر بازار سهام تأثیر می گذارد؟

رکود یک پدیده اقتصادی است که در آن قیمت کالاها و خدمات نسبت به قبل کاهش می یابد. اقتصادهای بزرگ مانند ایالات متحده با مقایسه قیمت "سبدی از کالاها و خدمات" در یک دوره زمانی معین، تغییر قیمت در اقتصاد را تحلیل می کنند. شاخص قیمت مصرف کننده که توسط اداره آمار کار ایالات متحده منتشر می شود، یک شاخص مهم برای اندازه گیری آن است.

رکود زمانی رخ می دهد که عرضه از تقاضا پیشی بگیرد. این اتفاق می تواند به دلیل بهره وری بالا، کاهش تقاضا یا به دلیل کاهش عرضه پول در اقتصاد اتفاق بیفتد. در کوتاه مدت، با کاهش قیمت کالاها، رکود یا همان کاهش تورم خبر خوبی برای مصرف کنندگان است. علاوه بر این، قدرت خرید ارز نیز افزایش می یابد.

با این حال، در یک دوره طولانی، اقتصاد می تواند به دلیل کاهش تورم منقبض شود. اقتصاددانان معتقدند که رکود می تواند خطرناک تر از تورم باشد. فدرال رزرو می تواند به راحتی تورم را از طریق سخت گیری کمی کنترل کند. با این حال، فرونشاندن رکود از طریق تسهیل کمی آسان نیست.

افزایش ارزش دلار تله نقدینگی ایجاد می کند. سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری در سهام و سایر دارایی های پر ریسک محتاط می شوند زیرا پول نقد بهترین سرمایه گذاری در چنین دوره ای است.

هشدار ایلان ماسک چگونه بر ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارد؟

بازار رمزارزها به شدت با بازارهای جهانی، به ویژه با سهام فناوری، ارتباط دارد. ارزهای دیجیتال همچنین دارایی های بسیار پر ریسک تری هستند. اگر هشدار رکود ایلان ماسک برقرار باشد، بازار رمزارزها می تواند شاهد یک بحران نقدینگی بزرگ باشد.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا