احتمال افزایش قیمت کاردانو به دلیل آپدیت شبکه

۲۵۲ ۰ ۰ دیدگاه

انتظار می‌رود که به روزرسانی واسیل (Vasil) کاردانو منجر به صعود قیمت شود، اما عوامل بد اقتصادی به شدت با روند صعودی مقابله می‌کند.

کاردانو در تاریخ 22 سپتامبر تحت یک به روز رسانی بزرگ به نام واسیل قرار خواهد گرفت. این آپدیت می تواند بلاک چین کاردانو را مقیاس پذیرتر و ارزان تر می کند. با این حال، این خبر نتوانسته است حرکت صعودی تعیین کننده ای را در بازار کاردانو ایجاد کند.

عوامل کلان بر قیمت کاردانو تاثیر می گذارند

تریدرها پس از شنیدن خبر آپدیت واسیل، کاردانو خریداری کردند اما به سرعت از بازار آن خارج شدند. در نمودار زیر می توانید این رفتار قیمت را مشاهده کنید.

نمودار قیمت چهار ساعته ADA/USD. منبع: TradingView

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو، "عوامل بد کلان" را دلیل عملکرد ضعیف کاردانو با وجود آپدیت واسیل دانست و خاطرنشان کرد که بازارهای ارزهای دیجیتال به طور کلی "از واقعیت جدا هستند." او افزود:

کاردانو تاکنون چنین قدرتمند نبوده است. صادقانه بگویم بسیاری از پروژه‌های دیگر نیز خوب هستند، با این حال روند بازار برخلاف آن نزولی است.

احتمال سقوط دوباره بازار ارزهای دیجیتال پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در 20 تا 21 سپتامبر وجود دارد.

معامله گران بر این باورند که مقامات فدرال رزرو در 21 سپتامبر به افزایش 0.75% دیگر نرخ بهره رای خواهند داد. به طور کلی، بانک مرکزی ایالات متحده به دنبال افزایش نرخ بهره به 3.75% تا 4% تا پایان سال 2022 است.

نمودار نقطه ای فدرال رزرو. منبع: بلومبرگ

افزایش نرخ بهره می‌تواند به کاردانو و سایر دارایی‌های دیجیتال با ارزش بازار بالا ضرر برساند، زیرا سرمایه گذاران احتمالاً به سمت پول های نقد کشیده می شوند

آیا روند صعودی کاردانو در راه است؟

از دیدگاه تکنیکال، به نظر می رسد کاردانو آماده است تا یک روند صعودی میان مدت را در روزهای منتهی به هارد فورک واسیل آغاز کند.

قیمت کاردانو در نمودار چهار ساعته، در حال تست یک سطح حمایت است. این سطح از یک خط روند صعودی چند هفته ای و یک نوار حمایتی که در نمودار زیر مشخص شده، تشکیل شده است.

نمودار چهار ساعته قیمت کاردانو. منبع: TradingView

فرض کنید کاردانو از ناحیه حمایتی برگردد. در این صورت، هدف صعودی و کوتاه مدت کاردانو حدود 0.50 دلار است. این سطح نقطه تلاقی دو سطح مقاومت است: یک خط روند نزولی و یک خط وسط در کانال صعودی که از اواسط آگوست به عنوان سقف قیمت عمل کرده است.

در عین حال، شکسته شدن سطح 0.50 دلار می تواند باعث شود قیمت به 0.53 دلار برسد که سطحی با سابقه طولانی مقاومت است. به عبارت دیگر، کاردانو می تواند پیش از هارد فورک واسیل، 15 درصد رشد کند.

با این حال، کاردانو در تایم فریم های طولانی‌تر، ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. نمودار سه روزه‌ کاردانو نشان می‌دهد که یک الگوی نزولی ادامه دهنده به نام «مثلث نزولی» در حال تشکیل است.

نمودار سه روزه قیمت کاردانو. منبع: TradingView

در صورت شکست قاطعانه خط روند مثلث نزولی، طبق قوانین تحلیل تکنیکال، قیمت کاردانو به 0.26 دلار کاهش می یابد. در واقع، نزدیک به 40 درصد از قیمت فعلی خود کاهش می یابد.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا