هاردفورک جدید کاردانو در ۲۲ سپتامبر انجام می شود

۱۹۸ ۰ ۰ دیدگاه

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو، روز جمعه در کانال یوتیوب خود اعلام کرد که کاردانو 22 سپتامبر را به عنوان تاریخ ارتقاء شبکه اصلی واسیل (Vasil) خود تعیین کرده است. این هارد فورک ابتدا برای ژوئن سال جاری برنامه ریزی شده بود اما دو بار به تأخیر افتاد.

براساس اطلاعات شرکت توسعه و تحقیق Input Output Output Hong Kong (IOHK)  که بر روی آپدیت کاردانو کار می کند، سه شاخص برای حداقل نودهای مورد نیاز بلاک چین بدست آمده است:

1. 75% از بلاک های شبکه اصلی توسط نود منتخب نهایی واسیل ایجاد می شود (1.35.3) 2. تقریباً 25 صرافی ارتقا می یابند (80 درصد از نقدینگی ada را تأمین می کنند) 3. 10 برنامه غیرمتمرکز از لحاظ ارزش کل قفل شده (TVL) که تأیید می کنند در شبکه آزمایشی به 1.35.3 ارتقا یافته اند و برای شبکه اصلی آماده هستند.

IOHK نوشت که از 12 صرافی برتر ارزهای دیجیتال، MEXC و Bitrue برای ارتقاء "آماده" هستند، در حالی که Binance تقریباً آماده است و Upbit، Coinbase، WhiteBit، BKEX و HitBTC در دست اقدام هستند.

توسعه دهندگان وعده داده اند که پس از این هاردفورک، شبکه مقیاس پذیرتر و کارمزدها کمتر می شوند. این آپدیت شامل اولین ارتقای بزرگ در اسکریپت پلوتوس (Plutus)، زبان برنامه نویسی مورد استفاده برای قراردادهای هوشمند در بلاک چین کاردانو، است. پلوتوس در ارتقای قبلی با نام آلونزو (Alonzo) معرفی شد که در سپتامبر سال گذشته انجام شد.

هاسکینسون در یوتیوب خود گفت:

ما کار خود را شروع کردیم و می‌دانستیم که با گذشت زمان، می‌توانیم به اتریوم برسیم، اما همچنین فهمیدیم که به یک نقشه راه برای رسیدن به آن نیاز داریم. […] کارهای زیادی است که باید انجام دهیم، به خصوص در سال 2023.

این فورک به افتخار واسیل دابوف (Vasil Dabov)، یکی از اعضای بلغاری جامعه کاردانو که در سال 2021 درگذشت، واسیل نامگذاری شده است.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا