بنیانگذار کاردانو درباره تعویق آپدیت این شبکه توضیح می دهد

۲۰۲ ۰ ۰ دیدگاه

بلاک چین کاردانو (ADA) با افزایش فعالیت‌های توسعه‌ای خود موجب جذب بیشتر کاربران می شود. این شبکه می‌خواهد از رقبای مطرحی مانند اتریوم (ETH) پیشی بگیرد. با این حال، این شبکه به دلیل تأخیر در توسعه خود مورد انتقاد برخی از کارشناسان قرار گرفته است.

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو، در این راستا گفت که تصمیم گیری در مورد شبکه تنها مسئولیت او نیست. هاسکینسون در رشته توییتی خاطرنشان کرد که با وجود غیرمتمرکز بودن شبکه، او را مقصر تأخیرهای بوجود آمده می دانند، خسته شده است.

هاسکینسون گفت:

شما استیک کنندگان کاردانو در نهایت تصمیم می گیرید. من به طور جدی از مقصر دانستن هر دو طرف خسته شده ام. کاردانو غیرمتمرکز است. افرادی که شبکه را اداره می کنند، در نهایت تصمیم به ارتقاء می گیرند، نه من.

هاسکینسون با جنجال‌های پیرامون Cardano Node 1.35.3 که قبل از هارد فورک Vasil منتشر شد، مخالفت کرد. به گفته این دانشمند کامپیوتر، عجیب است که افراد با وجود تست های متعدد، گمان کنند که ارتقاء باید سریع انجام شود.

کد مذکور برای ماه ها توسط همه از جمله استیک کنندگان به طور کامل مورد آزمایش قرار گرفته است. هاسکینسون افزود کدی که در شبکه آزمایشی مشکل داشت، حذف شده است.

هاسکینسون قبلاً اعلام کرده بود که هارد فورک Vasil به دلیل برخی اشکالات چندین هفته به تعویق خواهد افتاد. او به کاربران اطمینان داد که تاخیر بیشتر را پیش بینی نمی کند و خاطرنشان کرد که در مراحل آزمایشی نهایی قرار دارد.

با این حال، او اشاره کرد که علیرغم آماده شدن بروزرسانی کاردانو، ارتقای شبکه می تواند برای تست های بیشتر به تعویق بیفتد.

البته ما به عنوان یک جامعه می‌توانیم راه‌اندازی Vasil را چند ماه به تأخیر بیندازیم تا کدی را که قبلاً ده‌ها بار آزمایش شده و در حال اجرا است، دوباره آزمایش کنیم. آیا این اقدام برای همه توسعه دهندگان DApp که تقریباً یک سال منتظر این به روزرسانی هستند، ارزش دارد؟

بروزرسانی ها با گفته های اخیر هاسکینسون مطابقت دارد که می‌گوید ارتقاء بلاک چین قرارداد هوشمند آماده انجام است.

قبل از ارتقا، شبکه همچنان به افزایش فعالیت خود ادامه می دهد. به عنوان مثال، کاردانو روزانه پنج اسکریپت Plutus جدید (یک پلتفرم قرارداد هوشمند مبتنی بر کاردانو) اضافه کرده است که از 2927 در 20 جولای به 3092 در 18 آگوست افزایش یافته است.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا