کاهش شدید قیمت بیت کوین پس از انتشار داده های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده

۲۳۷ ۰ ۰ دیدگاه

قیمت بیت کوین پس از انتشار داده های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، به شدت کاهش یافت. به دلایلی که در ادامه ذکر شده است، یک حرکت صعودی همچنان ممکن است رخ دهد.

قیمت بیت کوین پس از رسیدن به سطح 22,000 دلار، با مقاومت شدید روبرو شد. خرس‌ها باعث افت ۱۲ درصدی قیمت شده‌اند و تقریباً تمام روند صعودی ماه سپتامبر از دست رفته است. قدرت نزولی جدید به دلیل انتشار داده های CPI ایالات متحده که از افزایش قیمت مصرف کننده خبر می دهد، رخ داد.

افزایش CPI باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بزرگ، بخشی از دارایی‌های دیجیتال خود را به دلار آمریکا تبدیل کنند، زیرا ممکن است در بازار مصرف کننده تورم زا، هجوم تقاضا شکل بگیرد.

قیمت بیت کوین در حال حاضر حدود 20,300 دلار است. با افزایش حجم بازار، خرس‌ها امیدوارند که قیمت را به کف قبلی در 18,510 دلار که در 7 سپتامبر تشکیل شد، برسانند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) هنوز در محدوده حمایتی قرار دارد؛ بنابراین روند نزولی ممکن است آن طور که به نظر می رسد، قوی نباشد. علاوه بر این، میانگین‌ متحرک های ساده 8 و 21 روزه بالاتر از قیمت فعلی بیت کوین قرار دارند. اگر خرس‌ها نتوانند به روند نزولی خود ادامه دهند، یک حرکت صعودی مجدد ایجاد می شود.

بر اساس نظریه موج الیوت، قیمت بیت‌کوین همچنان می‌تواند افزایش یابد زیرا خرس‌ها هنوز به زیر رأس مثلث در ۱۹۸۵۳ دلار نرسیده‌اند. اگر تحلیل گفته شده درست باشد، کاهش کنونی قیمت می‌تواند آخرین شکست فیک قبل از صعود به 30,000 دلار باشد.

با این حال در صورتی که قیمت به زیر کف 18510 دلار ریزش کند، می توانیم شاهد ادامه روند نزولی باشیم.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا