ضرر ۴۴۰ میلیون دلاری شرکت تسلا از خرید بیت کوین

۲۰۱ ۰ ۰ دیدگاه

بیت کوین در تلاش برای بهبود روند خود است و در سطح 19,000 دلار معامله می شود. پس از سقوط شدید قیمت بیت کوین در سال جاری، شرکت تسلا تحت مدیریت ایلان ماسک با کاهش 440 میلیون دلاری دارایی بیت کوین خود مواجه شده است.

سال گذشته در فوریه 2021، تسلا 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرد. این امر باعث ایجاد طمع شدید در بازار شد و بیت کوین در نوامبر 2021 به 69,000 دلار رسید. اگرچه تسلا بخشی از بیت کوین خود را در سال گذشته فروخت، اما بقیه دارایی خود را حفظ کرده است.

با کاهش بیش از 70 درصدی قیمت بیت کوین، تسلا با زیان 440 میلیون دلاری مواجه است. در حال حاضر، ارزش سرمایه گذاری این شرکت بر روی بیت کوین، 820 میلیون دلار است. سه ماه پیش، این شرکت ارزش سرمایه گذاری بیت کوین خود را 1.2 میلیارد دلار ثبت کرده بود. این بدان معناست که این شرکت تنها در عرض سه ماه، شاهد کاهش 33 درصدی ارزش بیت کوین خود بوده است.

به غیر از سرمایه گذاری، تسلا امکان خرید ماشین های خود را با بیت کوین فراهم کرد. با این حال، بعداً تصمیم گرفت به دلیل نگرانی های زیست محیطی استخراج بیت کوین تصمیم خود را پس بگیرد.

تسلا تنها شرکتی نیست که بخشی از ذخایر نقدی خود را به بیت کوین تبدیل کرده است. شرکت های دیگری مانند مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، کوین بیس (Coinbase) و بلاک (.Block INc) این مسیر را در پیش گرفته اند. شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی که در هفته گذشته مقداری بیت کوین خرید، همچنان به افزودن مقدار دارایی خود ادامه می دهد.

بیت کوین در ناحیه بحرانی

همانطور که گفته شد، بیت کوین در سطح 19100 دلار قرار دارد. علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال توییت کرد:

تاریخچه معاملات بیت کوین نشان می دهد که بیت کوین باید برای جلوگیری از سقوط احتمالی به 16,350 دلار، سطح 19,500 دلار را به ناحیه حمایتی تبدیل کند.

با این حال، اگر بیت کوین بتواند بالای قیمت 19,600 دلار تثبیت کند، می توانیم شاهد افزایش بیشتر قیمت تا 22,000 دلار باشیم. باید ببینیم که در هفته آینده چه اتفاقی برای بازار می افتد.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا