تحلیل تکنیکال بیت کوین، اتریوم و سولانا (۲۵ مرداد ۱۴۰۱)

۱۴۴ ۰ ۰ دیدگاه

بیت کوین (BTC) شاهد نبردی سخت بین گاوها و خرس ها در نزدیکی سطح 25,000 دلار بوده است. آنتونی اسکاراموچی، موسس شرکت Skybridge Capital، در مصاحبه ای با CNBC به سرمایه گذاران توصیه کرد که به فکر عدم قطعیت فعلی در رفتار بازار ارزهای دیجیتال نباشند و در عوض «صبور مانده و دیدگاه بلندمدت داشته باشند. او انتظار دارد بیت کوین با روند صعودی شدید خود طی شش سال آینده به سرمایه گذاران پاداش بدهد.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاران علاوه بر بیت کوین نیم نگاهی به اتریوم دارند. قرار است که آپدیت جدید شبکه اتریوم در 15 سپتامبر انجام شود. آدرس نهنگی که در عرضه اولیه این کوین شرکت کرده بود، به مدت سه سال غیرفعال بود تا اینکه حدود 150,000 اتریوم را در 14 آگوست منتقل کرد. نظرات متفاوتی نسبت به این موضوع وجود دارد. برخی گمان می کنند که این نهنگ پس از آپدیت مرج ممکن است دارایی های خود را به فروش برسانند، اما برخی دیگر معتقدند که این انتقال ممکن است برای استیک مقدار زیادی اتریوم انجام شده باشد.

آیا با حمایت خریداران در سطوح پایین تر همراه خواهیم بود و روند صعودی بیت کوین و آلتکوین ها دوباره از سر می گیرد؟ در ادامه با تحلیل رمزارزهای بیت کوین، اتریوم و سولانا با شما همراه خواهیم بود.

بیت کوین

خریداران سعی کردند روند صعودی بیت کوین را از سر بگیرند، اما با مقاومت خرس ها در قیمت 25,211 دلار مواجه شدند. پس از آن، قیمت بیت کوین تا میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه در 23,483 دلار پایین آمد. این اتفاق منجر به شکل گیری الگوی کندل استیک outside-day در تاریخ 15 اوت شد.

نمودار روزانه بیت کوین

شیب رو به بالای EMA 20 روزانه و شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمروی مثبت نشان دهنده برتری خریداران است. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، نشان دهنده این است که گاوها در حال خرید در کف های قیمتی هستند. این امر می تواند باعث شود که قیمت به بالای 24,668 دلار برسد.

اگر این اتفاق بیفتد، بیت کوین می تواند مسیر خود را به سمت 28,000 دلار هموار کند. در این ناحیه ممکن است قیمت با مقاومت مواجه شود.

احتمال دیگر این است که خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت می‌تواند به میانگین متحرک ساده (SMA) 50 روزه در 22,037 دلار و بعداً به خط روند صعودی سقوط کند.

اتریوم

اتریوم در دو روز گذشته چند بار از مقاومت روانی 2,000 دلار بالاتر رفت، اما گاوها نتوانستند این سطوح را حفظ کنند. بنابراین در حال حاضر قدرت فروشنده ها در این ناحیه بیشتر است.

نمودار روزانه اتریوم

قیمت اتریوم می تواند تا سطح 1,700 دلار کاهش یابد. این سطح مهمی است که باید مراقب آن باشید، زیرا اگر گاوها سطح 1700 دلار را به ناحیه حمایت تبدیل کنند، احتمال شکسته شدن سطح 2,000 دلار افزایش می یابد. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت می تواند به خط روند نزولی صعود کند.

شیب EMA 20 روزه  در قیمت 1,756 دلار و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها کنترل را در دست دارند. در صورتی که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، دیدگاه صعودی بی اعتبار می شود. این امر می تواند قیمت را به SMA 50 روزه (1,465 دلار) برساند.

سولانا

سولانا (SOL) در 13 آگوست تا مقاومت 48 دلار افزایش یافت، اما گاوها نتوانستند بر این سطح غلبه کنند. در 15 آگوست گاوها دوباره سعی کردند که ناحیه مقاومت را بشکنند اما موفق نشدند.

نمودار روزانه سولانا

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (42 دلار) سقوط کند، هدف بعدی می تواند خط حمایت باشد. این یک سطح مهم برای گاوها است تا از آن دفاع کنند زیرا شکستن و بسته شدن در زیر آن می تواند الگوی مثلث صعودی صعودی را باطل کند. در این صورت سولانا می تواند به 32 دلار کاهش یابد.

در مقابل، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد قیمت را به بالای 48 دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، الگوی صعودی تکمیل می شود و قیمت می تواند تا 60 دلار افزایش یابد.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا