افزایش مقدار اتریوم های استیک شده پیش از آپدیت مرج

۱۹۵ ۰ ۱ دیدگاه

همانطور که می دانید ارتقای مرج یا ادغام (Merge) اتریوم در 15 سپتامبر یعنی حدود یک ماه دیگر انجام می شود. قیمت اتریوم پیش از ارتقای مرج به طور قابل توجهی افزایش یافت که منجر به خوش بینی عمده در بازار شد. با این حال از هفته گذشته، اتریوم شاهد فشار فروش عمده ای بود و قیمت آن به کف هفتگی 1,525 دلار رسید.

با وجود ریزش اخیر قیمت این رمزارز، استیک اتریوم در قراردادهای سپرده اتریوم 2.0 در چند هفته گذشته افزایش یافته است. افزایش مقدار اتریوم های استیک شده نشانه هولد و جمع آوری بیشتر اتریوم است. کالین وو (Colin Wu)، روزنامه‌نگار فعال در حوزه رمزارزها با استناد به داده‌های OKLink گزارش داد:

تعداد آدرس های قرارداد سپرده ETH 2.0 به 13,343,768 رسیده است و میزان استیک از 11.17% فراتر رفته است. حدود 36,000 اتریوم هر هفته اضافه می شود و 153,000 اتریوم جدید از ماه آگوست استیک شده است.

معیارهای آن چین اتریوم

با وجود چشم‌انداز صعودی و هیجان بوجود آمده ناشی از رویداد مرج، فعالیت   آن چین (on-chain) یا درون زنجیره‌ای اتریوم در سه ماه گذشته رو به کاهش بوده است. این امر به دلیل کاهش علاقه به DeFi و NFT است.

اسکات ملکر (Scott Melker)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، با استناد به داده‌های IntoTheBlock، از کاهش قابل توجه در هزینه‌های گس اتریوم می گوید. این اتفاق به وضوح کاهش فعالیت در شبکه اتریوم را نشان می دهد. ملکر از مشاهدات خود سه نتیجه کلیدی گرفت:

  • مجموع کارمزدها در 90 روز گذشته 48 درصد کاهش یافته است
  • Net issuance در 90 روز گذشته 3 درصد افزایش یافته است
  • میانگین تراکنش پرداخت شده توسط کاربران در شبکه اتریوم در 90 روز گذشته 50 درصد کاهش یافته است و از 5.2 دلار به 2.6 دلار رسیده است.

کاهش فعالیت شبکه اتریوم بر مقدار اتریوم های سوزانده شده نیز تأثیر گذاشته است. طبق شاخص اتریوم های سوزانده شده، از زمان اجرای پروپازال EIP-1559، نزدیک به 241هزار اتریوم در 90 روز گذشته سوزانده شده است. ملکر می گوید:

مقدار روزانه اتریوم های سوزانده شده در 90 روز گذشته تقریباً 50٪ کاهش یافته است .

۱ نفر دیدگاه فرستاده‌اند
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا