ترون سایر پروژه های دیفای را به چالش می کشد

۲۴۴ ۰ ۰ دیدگاه

طبق داده‌های شرکت تحلیلی DefiLlama ، ترون (TRON) در حال رشد در اکوسیستم دیفای (DeFi) است و در حال حاضر سومین بلاک چین بزرگ از نظر ارزش کل قفل شده (TVL)، پس از اتریوم و بایننس اسمارت چین (BSC) به حساب می آید. ترون با ارزش کل قفل شده 5.8 میلیارد دلار، به ارزش کل دارایی های قفل شده در اکوسیستم BSC که معادل 6.9 میلیارد دلار است، نزدیک می شود.

ترون با رشد ماهانه 41.33 درصد، عملکرد یسیار بهتری نسبت به 20 بلاک چین برتر داشته است. این ارز دیجیتال همچنین در هفت روز گذشته رشد داشته و 33.23 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که بخش دیفای به طور کلی در یک ماه گذشته حدود 90 میلیارد دلار از نقدینگی خود را از دست داده است. سقوط ترا موجب شد که بلاک چین های برتر حوزه دیفای بین 30 تا 70 درصد از ارزش خود را از دست بدهند. ترون در حال حاضر از شبکه های لایه 1 برجسته ای مانند اولانچ (Avalanche) و سولانا (Solana) بهتر عمل می کند.

افزایش TVL ترون تا حدودی در نتیجه انتشار استیبل کوین الگوریتمی جدید آن، تحت عنوان USDD، بوده است. حساب رسمی توییتر USDD در 28 می اعلام کرد که عرضه کل USDD در ماه اول فعالیت خود به 600 میلیون رسیده است.

قبل از بحران ترا، موفقیت UST، تازه واردان را بر آن داشت تا به بررسی استیبل کوین ها در بازار کریپتو بپردازند. ترون، استیبل کوین USDD را در 5 می راه اندازی کرد و از آن زمان تاکنون توجه بازار را به خود جلب کرده است.

این استیبل کوین به آربیتراژکنندگان پاداش می دهد تا با معامله بین  TRXو USDD، قیمت آن را نزدیک به دلار آمریکا نگه دارد.

در حال حاضر با توجه به داده های کوین مارکت کپ، USDD با ارزش بازار 603 میلیون دلار، در رتبه 73 قرار دارد. از سوی دیگر، پس از فروپاشی UST، استیبل کوین‌ها همچنان در ذهن قانون‌گذاران هستند.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا