تتر و USDC از اثبات سهام اتریوم پشتیبانی می کنند

۲۱۹ ۰ ۰ دیدگاه

تتر (Tether) و سیرکل (Circle)، دو شرکت بزرگ صادرکننده استیبل کوین، هر دو امروز اعلام کردند که فقط از زنجیره اثبات سهام (Proof-of-Stake) آینده اتریوم پشتیبانی خواهند کرد و از هاردفورک احتمالی اثبات کار (Proof-of-Work) پشتیبانی نمی کنند. بنابراین فورک احتمالی اثبات کار اتریوم در به دست آوردن حمایت ناکام بوده است.

گفتنی است که تتر شرکت تولیدکننده USDT و سیرکل شرکت مادر USDC است.

تتر در یک پست وبلاگ اعلام کرد که انتقال اتریوم به اثبات سهام به طور کلی نباید باعث ایجاد هرگونه اختلال در پروتکل‌های امورمالی غیرمتمرکز (DeFi)، پلتفرم‌های متمرکز و جامعه ارزهای دیجیتال شود. سیرکل اعلام کرد که صرف نظر از فورک‌های اتریوم، استیبل کوین USDC آن می‌تواند «فقط به‌عنوان یک «نسخه معتبر» وجود داشته باشد و این شرکت به‌طور کامل از ارتقای اتریوم به اثبات سهام پشتیبانی می‌کند.

اتریوم قرار است الگوریتم اجماع خود را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر دهد. این انتقال در جامعه ارزهای دیجیتال به عنوان "مرج" (the Merge) یا ادغام شناخته می شود. پس از راه اندازی مرج، ماینرهای اثبات کار منسوخ می شوند و اجماع در شبکه از طریق مجموعه متفاوتی از شرکت کنندگان شبکه به نام ولیدیتور (validator) یا اعتباردهنده حاصل می شود. این موضوع اخیراً باعث شده است که چهره‌های برجسته در صنعت ماینینگ چین اعلام کنند که حتی پس از اینکه بلاک چین اتریوم رسماً به اثبات سهام تبدیل شد، آنها با اجرای یک فورک نسخه اثبات کار را حفظ می کنند. جاستین سان، بنیانگذار ترون، اعلام کرده است که از چنین طرحی حمایت خواهد کرد.

تصمیم تتر و سیرکل برای حمایت از زنجیره اثبات سهام اتریوم به جای زنجیره احتمالی اثبات کار، دوام صنعت ماینینگ را در طولانی مدت زیر سوال می برد. در حالی که صرافی های ارز دیجیتال بیتمکس (BitMEX) و پولونیکس (Poloniex) یک توکن را برای زنجیره اثبات کار اتریوم (ETHW) فهرست کرده اند، علاقه به آن تا کنون کم بوده است.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا