سقوط شدید اتریوم به دلیل تأخیر احتمالی بروزرسانی آن

۱۶۴ ۰ ۰ دیدگاه

قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته حدود 13 درصد سقوط کرده است. قیمت این رمزارز تا دو روز پیش 1800 دلار بود اما در زمان نگارش این خبر در حال نزدیک شدن به سطح 1400 دلار است. از بین 10 ارز دیجیتال برتر، اتریوم بدترین عملکرد را در هفت روز گذشته داشته است.

ظاهرا ریزش قیمت اتریوم به دلیل شرایط کلان اقتصادی و همچنین تاخیر احتمالی در انتقال بلاک چین به الگوریتم اثبات سهام (PoS) است.

سه روز پیش، بروزرسانی مرج (merge) یا ادغام در قدیمی‌ترین شبکه آزمایشی اتریوم، راپستن (Ropsten)، انجام شد. تیم توسعه اتریوم اعلام کرد که راه اندازی شبکه اصلی می تواند تا آگوست یا سپتامبر امسال امکان پذیر باشد. با این حال آپدیت مرج، با چالش هایی مواجه شد. تیم بیکو (Tim Beiko)، توسعه‌دهنده اصلی اتریوم، ادعا کرد که آنها رسیدگی و رفع شده‌اند.

بمب سختی (Difficulty Bomb)، مکانیزمی برای افزایش تدریجی سختی استخراج است که بخشی از مکانیسم‌ اجماع اثبات سهام را تشکیل می دهد. این بمب برای تشویق ماینرها برای ترک الگوریتم اثبات کار (PoW) است.

توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم توافق کردند که بمب سختی به مدت دو تا چهار ماه به کار خود ادامه می‌دهد تا به آنها زمان کافی برای انتقال به مکانیسم اثبات سهام را بدهد. بن ادینگتون (Ben Edgington)، مدیر محصول Teku (یک کلاینت  اتریوم 2.0 که برای رفع نیازهای سازمانی و الزامات امنیتی ساخته شده است) استدلال متفاوتی داشت. او گفت:

بنابراین ما بمب سختی اتریوم را به تعویق می اندازیم. بروزرسانی مرج به تاخیر نمی افتد. من صمیمانه امیدوارم. هر هفته اضافی در PoW نزدیک به 1 میلیون تن گاز CO2 تولید می شود.

پس از مرج، شبکه اتریوم از مکانیسم اثبات کار فعلی به الگوریتم اجماع اثبات سهام انتقال می یابد. مکانیسم PoS شبکه اتریوم را قادر می‌سازد تا مقیاس پذیری و تراکنش بسیار سریع‌تری داشته باشد. در حال حاضر، شبکه اتریوم تنها می تواند 15 تا 45 تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا