بیت کوین به زیر ۲۵ هزار دلار سقوط کرد؛ منتظر ریزش بیشتر باشیم؟

۲۳۲ ۰ ۰ دیدگاه

قیمت بیت‌کوین صبح روز دوشنبه به زیر 25,000 دلار سقوط کرد. روند بیت کوین تقریبا دوازده هفته متوالی کاهشی بوده است و از قیمت 49,000 دلار در مارس 2022 به زیر 25,000 دلار کاهش یافته است. در اواسط ماه می به نظر می رسید که بیت کوین میخواهد روند صعودی خود را آغاز کند، اما داده‌های نگران‌کننده تورم در ایالات متحده که هفته گذشته منتشر شد، باعث احساسات منفی در بازار شد.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که مهم ترین معیار برای اندازی گیری تورم است، در ماه مه به 8.6 درصد رسید که نسبت به ماه آوریل که 8.3 درصد بود بیشتر است. این در حالی است که پیش بینی میشد این مقدار به 8.2 درصد کاهش یابد.

چنین آماری موجب سقوط بازارهای آسیایی در روز دوشنبه هم شد. شاخص هانگ سنگ (Hang Seng) هنگ کنگ نزدیک به 3.5 درصد سقوط کرد، نیکی 225 (Nikkei 225) ژاپن 3.01 درصد کاهش یافت و شاخص سنسکس (Sensex) هند نیز 2.44 درصد افت کرد. معاملات آتی شاخص شرکت های فناوری آمریکایی نزدک با کاهش 2 درصدی باز شد، در حالی که S&P500، حدود 1.65 درصد سقوط کرد.

بر اساس نمودارهای قیمت، بیت کوین از حمایت قوی در مرز 29,000 دلار برخوردار بود، اما سقوط به زیر این سطح به این معنی است که این ارز دیجیتال می‌تواند به بالاترین قیمت خود در سال 2017 یعنی تقریبا 20,000 دلار کاهش یابد. شاخص قدرت نسبی (RSI) به منطقه بیش فروش در زیر 30 کاهش یافته است. این امر می تواند موجب حمایت خریداران در کوتاه مدت شود.

همچنین پلتفرم وام دهی سلسیوس (Celsius) با استناد به «شرایط سخت بازار»، برداشت‌های خود را متوقف کرد و این نگرانی‌ را افزایش داد که ممکن است این شرکت نقدینگی کافی برای پرداخت به سپرده‌گذاران خود نداشته باشد. در همین حال، توکن بومی این پلتفرم به نام CEL با انتشار خبر توقف تراکنش‌ها بیش از ۵۰ درصد سقوط کرد. این اتفاق نیز می تواند مانند سقوط لونا آسیب بیشتری به بازار ارزهای دیجیتال وارد کند.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا