رشد قیمت بیت کوین پس از افزایش نرخ بهره

۱۷۷ ۰ ۰ دیدگاه

پس از اینکه فدرال رزرو در شب گذشته نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش داد، بیت کوین و آلتکوین ها کمی افزایش قیمت یافتند. این بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره از سال ۱۹۹۴ تاکنون است.

تحلیلگران بازارهای مالی جهانی کاملاً بر روی فدرال رزرو و تصمیم آن برای افزایش 75 درصدی نرخ بهره متمرکز شده بودند زیرا بانک مرکزی در تلاش برای کاهش بیشترین نرخ تورم در چهار دهه گذشته است.

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دیروز صبح وضعیت خوبی نداشتند زیرا شایعاتی درباره سقوط احتمالی صندوق پوشش ریسک Three Arrows Capital (3AC) در سراسر اکوسیستم منتشر شد که هنوز هم ادامه دارد.

اما پس از اعلام جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو مبنی بر افزایش 75 واحدی نرخ بهره، قیمت بیت کوین به 22520 دلار صعود کرد. قیمت آلتکوین ها نیز مانند بیت کوین افزایش یافت. بازارهای سنتی نیز به این اعلامیه پاسخ مثبت دادند و شاخص های S&P 500،Dow و NASDAQ همگی صعودی شدند.

مدت کوتاهی پس از اینکه پاول افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره را اعلام کرد، پیش‌بینی‌ها درباره زمانی که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد، شروع شد. اغلب کارشناسان معتقدند که این اتفاق از سال 2024 آغاز می شود.

دلیل اصلی افزایش نرخ‌های بهره افزایش شدید تورم بوده است که بر اساس آخرین اعلامیه، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) با افزایش 8.6 درصدی همراه شد که بالاتر از پیش‌بینی تحلیلگران بود.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر 931 میلیارد دلار است و بیت کوین 44.5 درصد بر بازار تسلط دارد.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا