تتر در خطر از دست دادن جایگاه خود!

۱۶۸ ۰ ۰ دیدگاه

با وجود افزایش هرچه بیشتر ارزش بازار استیبل کوین های رقیب، تتر همچنان پادشاه استیبل کوین ها است. اما سوالی که مطرح می شود این است: تا چه مدت؟

داده های آن چین (on-chain) نشان می دهد که سرمایه گذاران از تتر (USDT) گریزان هستند. تتر، در بازار نزولی اخیر، سهم قابل توجهی از بازار را از دست داده است.

ارزش بازار از دست رفته تتر

تتر در حال حاضر دارای ارزش بازار 68 میلیارد دلار است. این رقم پایین ترین مقدار از اکتبر سال گذشته است. پس از آن که این استیبل کوین در ماه های پیش به ارزش بازار 83 میلیارد دلار رسید، دچار ریزش های مکرر شده است. طبق داده‌های کوین گکو (CoinGecko)، از 14 ژوئن تاکنون حدود 4 میلیارد دلار از سرمایه تتر کاهش یافته است.

سقوط TerraUST باعث شد بازیگران بازار به دنبال پناهگاه در سایر دارایی‌های دیجیتالی باشند که ارتباط یک به یک با دلار آمریکا را حفظ می‌کنند. این اتفاق، استیبل کوین‌ها را دچار نوسان کرد و طی آن، USDT برای مدت کوتاهی برابری دلاری خود را از دست داد و به 95 سنت سقوط کرد.

با اینکه تتر موفق شد به سرعت ارتباط خود را با دلار بدست بیاورد، بسیاری از سرمایه گذاران به سمت رقیب اصلی تتر یعنی USDC رجوع آوردند. پس از ارزیابی بیشتر، مشخص شد که برخلاف ارزش بازار در حال سقوط USDT، مارکت کپ USDC همچنان مسیر صعودی خود را دنبال می کند.

پس از سقوط TerraUSD، سه استیبل کوین بزرگ - تتر، USD Coin و Binance USD - توانسته‌اند جایگاه خود را در بین ده رمزارز برتر حفظ کنند.

کاهش ارزش بازار تتر چند روز پس از رد شایعات مبنی بر اینکه تتر عمدتاً توسط اوراق تجاری چین و آسیا پشتیبانی می شود، صورت گرفت. با توجه به رویدادهای اخیری که بر سلسیوس، پلتفرم وام‌دهی کریپتو تأثیر گذاشته است، شرکت تتر اظهار داشت:

سلسیوس بدون ضرر به تتر دچار مشکل شده است. فعالیت وام دهی تتر در سلسیوس (مانند هر وام گیرنده دیگری) همیشه بیش از حد وثیقه گذاری شده است. تتر در حال حاضر به غیر از سرمایه گذاری کوچکی که از سهام خود در سلسیوس انجام داده است، ارتباط دیگری با این شرکت ندارد.

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری تتر، به حمله علیه سرورهای شرکت اشاره کرد، اما اطمینان داد که موفقیت آمیز نبوده است.

اقتصاد استیبل کوین

در حالی که سایر توکن‌های وابسته به دلار ممکن است سهم تتر را تصاحب کنند، برای اولین بار در تاریخ، عرضه کل استیبل کوین ها در سه ماهه دوم سال 2022 (به استثنای UST) به شدت کاهش یافته است. لوکاس نوزی (Lucas Nuzzi)، رئیس بخش تحقیق و توسعه CoinMetrics فاش کرد که بازخرید استیبل کوین ها به دلیل نقدینگی کوتاه مدت و نگرانی در مورد ورشکستگی به شدت افزایش یافته است.

از میان تمام صادرکنندگان متمرکز، تتر شاهد بیشترین بازخرید بود و تقریباً 7 میلیارد از عرضه خود را در ماه گذشته از دست داد، زیرا سرمایه گذاران تلاش کردند از بازار خارج شوند و از آسیب بیشتر جلوگیری کنند.

با این وجود، کاهش سریع قیمت تمام دارایی‌های دیجیتالی غیراستیبل کوین به این معنی است که ارزش بازار استیبل کوین‌ها نسبت به آنها افزایش یافته‌ است. در حال حاضر چهار استیبل کوین در بین 10 ارز دیجیتال برتر قرار دارد.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا