ایلان ماسک از خرید توییتر دست کشید!

۱۹۵ ۰ ۰ دیدگاه

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، در رویداد غیرمنتظره ای، از طریق ارسال نامه‌ای به هیئت مدیره توئیتر، اعلام کرد که پیشنهاد 44 میلیاردی خود را برای خرید توییتر پس گرفته است.

ثروتمندترین مرد جهان از کمبود اطلاعات ارائه شده توییتر در مورد اکانت های اسپم و جعلی راضی نیست. براساس این نامه که خطاب به ویجایا گده (Vijaya Gadde)، مدیر ارشد حقوقی توییتر است، ماسک به این معامله خاتمه می دهد زیرا ظاهرا توییتر اظهارات نادرست و گمراه کننده ای کرده که در نهایت موجب شده ماسک این تصمیم را بگیرد.

ایلان ماسک در ابتدا با خرید این شبکه اجتماعی که محبوب حامیان ارزهای دیجیتال است، موافقت کرده بود. طبق توافق قرار بود به ازای هر سهم 54.20 دلار یا به صورت کلی حدود 44 میلیارد دلار به صورت نقد پرداخت شود. هیئت مدیره توییتر از این تصمیم خوشحال شد و به اتفاق آرا با معامله ای که آن را بار دیگر به یک شرکت خصوصی تبدیل می کرد، رأی مثبت دادند.

با این حال، نامه ارسال شده برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) فاش می‌کند که توییتر در مورد ارائه داده های مهم برای شناسایی و تعلیق حساب‌های اسپم و فیک از میان کاربران فعال روزانه، چندان جدی نبوده است. توییتر در دو سال گذشته این اطلاعات را پنهان کرده است. در این نامه آمده است:

با وجود شفاف‌سازی‌های مکرر و مفصلی که به منظور ساده‌سازی شناسایی، جمع‌آوری و افشای اطلاعاتی که آقای ماسک در درخواست‌های اصلی خود از حدود دو ماه پیش خواهان آن بوده، توییتر این اطلاعات را ارائه نکرده است.

سپس این نامه ادعا می کند که توییتر دو بخش از توافقنامه (بخش 6.4 و 6.11) را زیرپا گذاشته است. در این نامه آمده است که این شرکت از 6 ژوئن از تخطی خود مطلع شده است؛ بنابراین این توافقنامه دیگر معتبر نیست.

با این حال، هیئت مدیره توییتر قطعا از فسخ قرارداد و کنار گذاشتن معامله توسط ایلان ماسک خوشحال نیست. برت تیلور (Bret Taylor)، رئیس توییتر در توییتی گفت که هیئت مدیره به دنبال بستن معامله بر روی قیمت توافق شده قبلی است و در صورت لزوم پیگرد قانونی خواهد کرد. تیلور نوشت:

 ما مطمئن هستیم که در دادگاه صدارت عظمی ایالت دلاور (Delaware Court of Chancery) پیروز خواهیم شد.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا