شرکت تسلا ۷۵ درصد از بیت کوین های خود را فروخت

۱۸۳ ۰ ۰ دیدگاه

شرکت تسلا در سه ماهه دوم سال 2022، 936 میلیون دلار از بیت کوین های خود را فروخت و با اینکار، دارایی فعلی خود را به 218 میلیون دلار کاهش داد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در روز چهارشنبه گفت که در آینده آماده افزایش ذخایر بیت‌کوین خواهد بود. وی همچنین توضیح داد که این شرکت تصمیم به فروش 75 درصد از دارایی های خود گرفت زیرا نگران مقدار نقدینگی به دلیل اعلام تعطیلی ها در چین در اثر شیوع کرونا است و این اقدام نباید به عنوان "قضاوت در مورد بیت کوین" تلقی شود.

این شرکت در نتایج عایدات سه ماهه دوم خود که روز چهارشنبه منتشر شد، این مبلغ را تحت عنوان «درآمد حاصل از فروش دارایی‌های دیجیتال» فهرست کرد.

بر اساس فایل ارائه شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در فوریه 2020، این سازنده خودروهای الکتریکی ابتدا 1.5 میلیارد دلار بیت کوین را در ابتدای سال 2021 خریداری کرد. سپس در سه ماهه اول سال 2021، 272 میلیون دلار از مقدار دارایی‌ خود را فروخت. براساس قیمت‌ آن زمان بیت کوین، تقریباً 1.33 میلیارد دلار بیت‌کوین برای شرکت باقی ماند.

ارزش بیت کوین در ژانویه بین 23,000 دلار تا 27,000 دلار متغیر بود و در نوامبر 2021 به بالاترین قیمت خود یعنی حدود 65,000 دلار رسید. اخیراً بیت کوین به زیر سطح 20,000 دلار رسید و به طور موقت در روز چهارشنبه از 24,000 دلار عبور کرد.

پس از اعلام تسلا، قیمت بیت کوین از حدود 23,700 دلار به 22,700 دلار کاهش یافت.

هنگامی که شرکت تسلا برای اولین بار بیت کوین را به دارایی های خود اضافه کرد، اعلام کرد که در حال بررسی پذیرش پرداخت قیمت خودروهای خود از طریق بیت کوین است.

سرانجام تسلا در مارس 2021 پرداخت با بیت کوین را آغاز کرد اما مدتی بعد در ماه مه آن را به حالت تعلیق درآورد؛ به طوری که ایلان ماسک توییت کرد که این شرکت نگران افزایش فزاینده استفاده از سوخت های فسیلی برای استخراج و معاملات بیت کوین است.

ماسک افزود که تسلا «هیچ بیت کوینی نمی‌فروشد» و اگر ماینرها به منابع انرژی پایدارتر روی بیاورند، بیت کوین را دوباره به عنوان نوعی از پرداخت در نظر خواهد گرفت. در واقع، این شرکت از سه ماهه اول سال 2021 هیچ فروش دیگری از دارایی های دیجیتال را اعلام نکرده بود.

گزارش مالی سه‌ماهه دوم 2022 تسلا نشان می‌دهد که این شرکت با تورم، اوضاع نابسامان اقتصادی و زمستان ارزهای دیجیتال دسته و پنجه نرم می‌کند. درآمد سه ماهه دوم تسلا نسبت به سه ماهه اول سال جاری با 9.7 درصد کاهش به 16.9 میلیارد دلار رسید. این شرکت سود ناخالص 4.2 میلیارد دلاری را گزارش کرد که نسبت به سه ماهه اول سال، 22.5 درصد کاهش داشت.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا