واکنش بنیانگذار اتریوم نسبت به انتقادهای اثبات سهام

۱۸۵ ۰ ۰ دیدگاه

در حالی که برخی بر این باورند که تغییر آتی اتریوم به الگوریتم اثبات سهام (PoS) ممکن است این پلتفرم را در نهایت به پیشی گرفتن از بیت کوین (BTC) سوق دهد، مخالفان این طرح از فرصت استفاده کرده و اظهارات منفی در توییتر بیان می‌کنند. این انتقادات واکنش ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیانگذار اتریوم را برانگیخته است.

یکی از حامیان بیت کوین به نام نیک پیتون (Nick Payton) در توییتی، خطاب به هواداران اثبات سهام نوشت که امکان رای دهی برای تغییر ویژگی‌ها در پلتفرم‌های PoS ثابت می‌کند که دارایی‌های PoS اوراق بهادار هستند.

بوترین به این توییت پاسخ داد و از گفته های پیتون به عنوان یک دروغ شاخدار نام برد. طبق گفته بوترین اثبات سهام درست مانند اثبات کار (PoW) شامل رای دادن به پارامترهای پروتکل نمی شود. بوترین همچنین توضیح داد که نودها بلاک های نامعتبر را هم در PoS و هم در PoW رد می کنند.

هفته گذشته، جیمی سانگ (Jimmy Song)، نویسنده 4 کتاب با موضوع بیت کوین نیز عدم تمرکز مکانیسم اجماع PoS را زیر سوال برد. به گفته سانگ، این مکانیسم مشکل تحمل خطای بیزانس را حل نمی کند. بوترین در توییتی از عقاید سانگ انتقاد کرد:

نکته تخصصی: اگر سنت دیرینه ای وجود داشته باشد که در آن افراد براساس استدلال های عمیق در زمینه ریاضیات، اقتصاد و فلسفه اخلاقی درباره A و B بحث کنند، و شما با B به دلیل تعاریف یک خطی موافق نباشید، احتمالا مرتکب اشتباه شده اید.

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، از همکاران سابق بوترین در پروژه اتریوم و بنیانگذار کاردانو که طرفدار PoS است، گفت که سطح احمقانه بودن توییت سانگ فراتر از توصیف است.

در همین حال، ویوک رامان (Vivek Raman)، محقق امور مالی غیرمتمرکز، نظرات مثبتی در مورد بروزرسانی آینده اتریوم ارائه کرد. رامان در رشته توییتری نوشت که تغییر به سمت PoS به اتریوم ساختاری اقتصادی می بخشد تا برتری بیت کوین در فضای کریپتو را به چالش بکشد.

در اوایل ماه جولای، اتریوم آپدیت قابل توجهی را در شبکه آزمایشی سپولیا (Sepolia) اجرا کرد و پلتفرم را به مکانیسم اجماع PoS نزدیک‌تر کرد. توسعه دهندگان اشاره کردند که با وجود برخی مشکلات، آپدیت نهایی را به تاخیر نمی اندازند.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا