تاریخ اجرای بروزرسانی بزرگ اتریوم مشخص شد!

۲۰۱ ۰ ۰ دیدگاه

بر اساس داده‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده توسط ایوان ون نس (Evan Van Ness)، موسس خبرنامه هفتگی Week in Eth news، بروزرسانی مرج اتریوم قرار است طبق برنامه ریزی در تاریخ 19 سپتامبر (28 شهریور) در کنار راه‌اندازی چند شبکه‌ آزمایشی انجام شود.

پیش از این، ون نس گفته بود که آپدیت جدید اتریوم در پایان سپتامبر انجام می شود. البته این گفته شامل یک سلب مسئولیت مهم بود که با توجه به ماهیت غیرمتمرکز به‌روزرسانی‌ها در شبکه، ممکن است به‌روزرسانی با کمی تأخیر یا حتی زودتر از حد انتظار اجرا شود.

براساس نقشه راه، کاربران انتظار ورود کلاینت های Goerli/Prater را در 27 و 28 جولای، بروزرسانی مرج در شبکه آزمایشی Goerli در 11 آگوست و آپدیت Bellatrix در اوایل سپتامبر را دارند که فرآیند اثبات کار را از کار انداخته  و اتریوم را برای عملیات مرج در 19 سپتامبر آماده می‌کند.

مرج اتریوم چیست؟

مرج (Merge) یا ادغام یکی از مورد انتظارترین و مهم‌ترین بروزرسانی های تاریخ اتریوم است، زیرا مسیر توسعه شبکه را تغییر می‌دهد و با انتقال کامل به اثبات سهام، الگوریتم منسوخ شده اثبات کار را پشت سر می‌گذارد.

این ارتقاء، نشان دهنده ارتباط لایه اجرای موجود در بلاک چین با لایه اجماع جدید، یعنی بیکن چین (Beacon Chain) است. نسخه بروز شده اتریوم استخراج پرمصرف را از بین می برد و با استفاده از اتریوم های استیک شده شبکه را ایمن می کند.

این به‌روزرسانی علاوه بر اینکه اتریوم را با ملایه محیط ‌زیست سازگار می کند، برای افزایش امنیت، مقیاس‌پذیری و پایداری شبکه طراحی شده است، زیرا بازار گاوی سال 2021 ثابت کرد از آنجایی که اتریوم هنگام شلوغی شبکه غیرقابل استفاده می‌شود، هنوز برای پذیرش انبوه آماده نیست. به همین دلیل است که شاهد شکوفایی شبکه های لایه 2 بودیم که به کاربران امکان استفاده از شبکه با کارمزدهای کمتر را می دهند.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا