آیا اتریوم جایگاه بیت کوین را تصاحب خواهد کرد؟

۱۶۲ ۱ ۰ دیدگاه

به گزارش بلومبرگ طبق گفته بودی پینکنر (Bodhi Pinkner)، تحلیلگر شرکت Arca، احتمال زیادی وجود دارد که اتریوم جایگاه بیت کوین را به عنوان برترین ارز دیجیتال جهان تصاحب کند.

پینکنر پیش‌بینی کرده است اتریوم پس از بروزرسانی مرج (merge) که انتظار می‌رود در ماه سپتامبر برگزار شود، دچار کاهش تورم خواهد شد. اتریوم سرانجام پس از سال‌ها به تأخیر افتادن از اثبات کار به اثبات سهام روی می‌آورد.

در اوایل این ماه، لوکاس اوتومورو (Lucas Outumuro)، تحلیلگر شرکت تحقیقات ارز دیجیتال IntoTheBlock، تخمین زد که نرخ تولید اتریوم بین -0.5٪ و -4.5٪ خواهد بود.  

این بدان معناست که اتریوم کمیاب‌تر می‌شود و همین امر باعث برتری آن نسبت به بیت‌کوین می‌شود. این واقعیت که عرضه در گردش اتریوم در حال کاهش خواهد بود، برای قیمت این ارز دیجیتال نشانه خوبی است.

 بر اساس داده‌های وب سایت کوین مارکت کپ، در حال حاضر این ارز دیجیتال با قیمت 1707 دلار در صرافی‌های بزرگ معامله می‌شود.

جفت ارز ETH/BTC در ماه گذشته به دلیل هیجان بوجود آمده ناشی از ارتقای آتی مرج، تقریباً 34 درصد افزایش یافته است. با این حال، این جفت ارز دیجیتال بیش از 12 درصد نسبت به بالاترین قیمت خود در سال جاری فاصله دارد.

همچنین شایان ذکر است که  ETH/BTC نسبت به رکورد تاریخی خود که در ژوئن 2017 به آن رسیده بود، 54 درصد پایین تر است.

پینکنر معتقد است که عوامل کلان فعلی می تواند به نفع اتریوم تمام شود.

فدرال رزرو از اواخر سال 2021 بر روی سیاست انقباضی پول متمرکز شده است و فشار زیادی را بر قیمت ارزهای دیجیتال وارد می کند.

اتریوم و سایر آلتکوین ها از اوایل سال 2021 سهم بازار بیت کوین را تصاحب می کنند، بنابراین سلطه بیت کوین بر روی بازار کاهش یافته است. این ارز دیجیتال در حال حاضر 41 درصد از ارزش بازار را در اختیار دارد.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا