روسیه قصد دارد در سال ۲۰۲۴ روبل دیجیتال را در تمام بانک ها عرضه کند

۱۶۵ ۰ ۰ دیدگاه

بانک روسیه آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را در سال 2022 آغاز کرد و امیدوار است در سال انتخابات ریاست جمهوری 2024، عرضه رسمی آن را آغاز کند.

براساس آخرین بروزرسانی سیاست پولی بانک روسیه، این مرجع در سال 2024 شروع به اتصال همه بانک ها و موسسات اعتباری به پلتفرم روبل دیجیتال می کند. 2024، سال مهمی برای روسیه خواهد بود زیرا انتخابات ریاست جمهوری در این کشور احتمالا در مارس 2024 برگزار می شود و رئیس جمهور فعلی، ولادیمیر پوتین، بر اساس قانون اساسی حق دارد دوباره انتخاب شود.

انتظار می رود که تا آن زمان، بانک مرکزی آزمایش‌ تراکنش مشتری به مشتری «پول واقعی» و همچنین آزمایش تسویه حساب مشتری به کسب‌وکار و کسب‌وکار به مشتری را به اتمام برساند.

در سال 2023، بانک روسیه قصد دارد آزمایش بتای قراردادهای هوشمند مبتنی بر روبل دیجیتال را برای معاملات توسط حلقه محدودی از شرکت کنندگان انجام دهد.

این بانک خاطرنشان کرد که انتظار دارد عرضه CBDC به صورت تدریجی پیش برود و سال به سال آزمایش‌ها و ویژگی‌های مختلف جدیدی را امتحان کنند. به گفته بانک روسیه، به محض آماده شدن خزانه داری فدرال، روبل دیجیتال همچنین برای پرداخت های مصرف کننده به دولت، کسب و کار به دولت، دولت به مصرف کننده و دولت به کسب و کار استفاده خواهد شد.

بانک مرکزی همچنین در نظر دارد تا سال 2025 حالت آفلاین را برای روبل دیجیتال در کنار ادغام نهادهای مالی غیربانکی، پلتفرم های مالی و زیرساخت های مبادلاتی معرفی کند.

بانک روسیه اعلام کرد:

فرایند مرحله‌ای معرفی روبل دیجیتال به فعالان بازار این فرصت را می‌دهد تا با شرایط جدید سازگار شوند.

بانک روسیه همچنین با سایر بانک‌های مرکزی که ارزهای دیجیتال خود را توسعه می‌دهند همکاری خواهد کرد تا عملیات مبادلات‌ برون مرزی را با ارزهای دیجیتال انجام دهند.

روسیه اولین آزمایش روبل دیجیتال خود را در فوریه 2022، به دنبال انتشار نقشه راه رسمی CBDC خود در سال گذشته، آغاز کرد. بانک روسیه قبلاً گروهی متشکل از دوازده بانک را برای آزمایش روبل دیجیتال تشکیل داده است، از جمله غول های بانکی بزرگی مانند Sber، VTB، Tinkoff Bank و غیره. در حالی که روسیه برنامه عرضه CBDC را در پیش دارد، تا حدودی از اهداف خود برای قانونگذاری صنعت رمزارزها عقب مانده است.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا