ارتقای بزرگ شبکه آربیتروم فردا انجام می شود

۲۲۰ ۰ ۰ دیدگاه

آربیتروم (Arbitrum)، راه حل مقیاس‌ پذیری لایه ۲ اتریوم، یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های خود را در روز چهارشنبه انجام می‌دهد. این بروزرسانی به‌منظور افزایش توان تراکنش، کاهش کارمزدهای تراکنش و تسهیل ارتباطات میان زنجیره‌ای (cross-chain) بین آربیتروم و اتریوم انجام می گیرد.

آربیتروم با انتشار توییتی تاریخ این ارتقاء را که با عنوان نیترو (Nitro) شناخته می شود، در 31 آگوست ساعت 10:30 صبح به وقت ساحل شرقی آمریکا (ساعت 7 غروب تاریخ 9 شهریور به وقت ایران) اعلام کرد. طبق اعلام تیم این پروژه ممکن است که بین دو تا چهار ساعت شبکه از کار بیفتد.

آربیتروم، یکی از راه حل های مقیاس‌پذیری لایه ۲ اتریوم است که از فناوری Optimistic Rollup برای جمع‌آوری دسته‌های بزرگی از تراکنش‌های خارج از زنجیره قراردادهای هوشمند اتریوم و برنامه‌های غیرمتمرکز قبل از ارسال آن به اتریوم استفاده می‌کند.

براساس اکانت گیت هاب Offchain Labs، نیترو نمایانگر یک «سیستم optimistic rollup لایه 2 کاملاً یکپارچه و کامل لایه 2» است که ارتقای جدید اثبات تقلب‌، ترتیب‌دهنده‌های به‌روزرسانی شده، پل‌های توکن و مکانیسم‌های فشرده‌سازی داده‌ها را در  Arbitrum One فراهم می کند.

Offchain Labs یک شرکت مبتنی بر بلاک چین است که در سال 2018 تأسیس شد و مجموعه‌ای از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری اتریوم را می‌سازد. شبکه Arbitrum One برجسته‌ترین شبکه گسترش یافته توسط این شرکت است.

Offchain Labs همچنین سیستم عامل آربیتروم (ArbOS) خود را که اکنون در زبان برنامه نویسی نرم افزار Go بازنویسی شده است، به روز کرد. نسخه جدید، ارتباط کراس چین بین آربیتروم و اتریوم و همچنین دسته تراکنش ها و فشرده سازی داده ها را بهبود می بخشد که به نوبه خود هزینه ها را در شبکه اصلی اتریوم به حداقل می رساند.

در این مطلب همچنین آمده است که آپدیت نیترو به صورت آهسته و پیوسته انجام خواهد شد. اگر این بروزرسانی به درستی اجرا شود، احتمال هر گونه تقسیم زنجیره رد می شود.

Offchain Labs در آوریل 2022 در مقاله‌ای گفت که ارتقاء نیتروی آربیتروم پیشرفته‌ترین فناوری مقیاس‌پذیری اتریوم خواهد بود، ظرفیت شبکه را به شدت افزایش داده و هزینه‌های تراکنش را کاهش می‌دهد.

با نیترو می‌توانیم کنترل‌ ظرفیت را رها کنیم و توان عملیاتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم. در حالی که آربیتروم امروز به طور میانگین ​​90 تا 95٪ ارزان تر از اتریوم است، نیترو هزینه های ما را بیشتر از این کاهش می دهد.

با توجه به داده های وب سایت DeFi Llama، آربیتروم دارای 936 میلیون دلار ارزش کل قفل شده (TVL) در شبکه است که در 111 پروتکل مختلف از جمله GMX، Stargate، Curve و Uniswap پخش شده است.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا