یک نهنگ ناشناس ۵۰ درصد از توکن های SLP اکسی اینفینیتی را دراختیار دارد

۲۲۷ ۰ ۰ دیدگاه

نزدیک به یک سال است که یک کیف پول ناشناس اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) مقدار میلیاردها از توکن اسموث لاو پوشن (Smooth Love Potion) یا به اختصار SLP را جمع آوری کرده است. SLP، یک توکن بازی است که برای پرورش حیوانات خانگی دیجیتالی به نام اکسی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حال حاضر این نهنگ ناشناس بیش از 22 میلیارد SLP دارد یعنی بیش از 50 درصد از عرضه کل این توکن را در اختیار دارد.

هیچ کس نمی داند که این کیف پول متعلق به چه کسی است و صاحب آن چه قصدی دارد.

کیف پول مورد بحث توسط مایکل بنکو (Michael Benko)، یکی از بازیکنان اکسی اینفینیتی، مورد توجه قرار گرفت که اولین بار در 25 آگوست با این کیف پول مرموز آشنا شد.

باید نگران باشیم؟

بنکو به کوین تلگراف گفت با توجه به اینکه این مقدار SLP در مدت زمان نسبتاً کوتاهی جمع آوری شد، نگران این است که کیف پول مذکور اکوسیستم بازی را ویران کند.

در صورتی که تنها یک فرد دارنده این مقدار SLP باشد، آن شخص کنترل زیادی بر اقتصاد دارد، به خصوص در اقتصادی که در آن ضرب کردن یک توکن بسیار سخت است.

اکسی اینفینیتی که در سال 2021 راه اندازی شد، یک بازی مبتنی بر بلاک چین است که در آن بازیکنان NFT موجودات کارتونی را خریداری کرده، آنها را پرورش داده و در گیم پلی نوبتی با بازیکنان دیگر مبارزه می کنند.

SLP  توسط بازیکنان برای تکمیل ماموریت‌های روزانه، مبارزه با سایر بازیکنان در حالت "Arena" یا بازی در مقابل هوش مصنوعی در حالت "Adventure" به دست می‌آید. SLP را می توان برای پرورش اکسی ها، ساختن جادوها و طلسم های درون بازی استفاده کرد و آنها را در صرافی ها فروخت.

بنکو خاطرنشان کرد که طبق آخرین به‌روزرسانی این بازی، هر بازیکن ​​ اکسی اینفینیتی بسته به اینکه چقدر در بازی خوب باشد، می‌تواند به طور میانگین بین 10 تا 70 SLP در روز تولید کند.

بنابراین نگران هستم. اگر کسی 22 میلیارد SLP داشته باشد می توانند قیمت را ثابت نگه دارد یا در زمانی که واقعاً باید بر اساس شرایط طبیعی بازار قیمت بالا می رفت، آن را پایین بیاورد.

این ارز دیجیتال در حال حاضر 0.004 دلار قیمت دارد و 99 درصد از سقف تاریخی خود  در قیمت 0.40 دلار فاصله دارد.

صاحب آن کیست؟

دیدگاه های متفاوتی نسبت به صاحب این کیف پول وجود دارد.

بنکو در ابتدا این نظریه را مطرح کرد که آدرس این کیف پول برای سیستم اکسی اینفینیتی است که به طور خودکار SLP را بین بازیکنانی که آن را به دست می آورند، توزیع می کند.»

با این حال، الکساندر لارسون (Aleksander Larson)، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد اجرایی شرکت Sky Mavis به کوین تلگراف گفت که نه Sky Mavis و نه اکسی اینفینیتی هیچ یک از ارزهای دیجیتال بازی را ندارند و اظهار داشت:  

همه توکن های موجود توسط بازیکنان ساخته شده اند.

گبی دیزون (Gabby Dizon)، یکی از بنیانگذاران Yield Guild Games گفت که این شرکت مالک این کیف پول نیست و احتمالا توسط یک صرافی برای ایجاد نقدینگی استفاده می شود. گفتنی است که Yield Guild Games یکی از DAO های اصلی برای بازیکنان اکسی است.

دیزون گفت:

فکر نکنید که این توکن ها مال ماست، زیرا ما معمولاً از تمام SLP های ضرب شده خود برای پرورش اکسی ها استفاده می‌کنیم. محتمل‌ترین گزینه این است که یک صرافی برای نقدینگی خود آن را نگه می‌دارد.

با این حال بنکو خاطرنشان کرد در حالی که بسیاری از تراکنش‌های SLP در بایننس انجام می شود، باور نمی کند که این کیف پول متعلق به یک صرافی ارز دیجیتال باشد.

به نظر می رسد که بایننس یک کیف پول رسمی [از قبل] دارد و این آدرس آن کیف پول نیست.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا