تشکیل یک الگوی نزولی در اکسی اینفینیتی؛ آیا قیمت آن ۹۵ درصد دیگر سقوط می‌کند؟

۱۹۰ ۱ ۰ دیدگاه

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یا به اختصار AXS، از ژوئیه سال گذشته در حال تشکیل الگوی برگشتی نزولی بزرگی بوده است. این الگو در سال 2022 می تواند قیمت AXS را 95 درصد دیگر کاهش دهد.

 AXS با ریسک یک سقوط بزرگ همراه است

این الگو که "فنجان و دسته وارونه" (inverted cup and handle) نامیده می شود، با شکل بزرگ هلالی و به دنبال آن اصلاح قیمت به طرف بالا شناخته می شود. معمولاً پس از خروج قیمت از کانال صعودی و شکسته شدن خط گردن فنجان و دسته که به عنوان سطح حمایتی است، این الگو تکمیل می شود.

طبق قاعده تحلیل تکنیکال، شکسته شدن الگوی فنجان و دسته وارونه، قیمت را به سطحی برابر با طول فنجان هدایت می کند.

افزایش قیمت AXS در نیمه دوم سال 2021 و به دنبال آن سقوط قیمت در سال 2022، یک روند هلالی شکل را ایجاد می کند که شبیه یک فنجان وارونه است. علاوه بر این، برگشت 50 درصدی اخیر قیمت از کف 11.82 دلار، یک دسته وارونه را تشکیل می دهد که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار سه روزه قیمت AXS با الگوی فنجان و دسته وارونه. منبع: TradingView

بنابراین، با توجه به اینکه AXS به زیر محدوده دسته شکسته می شود، عوامل تکنیکال حاکی از نزول قیمت است. هدف احتمالی قیمت این رمزارز، 1 دلار است که حدود 95 درصد از قیمت کنونی فاصله دارد.

اخبار بد به اکسی اینفینیتی آسیب می رساند

نگرش بسیار نزولی قیمت در وهله اول در پی رکود بازار ارزهای دیجیتال است. با این حال،AXS  به دلیل زوال پلتفرم بازی اکسی اینفینیتی که برای بازی کردن به کاربران خود پول پرداخت می کند، دچار افت قیمت شد.

علاوه بر این، اخبار بد از جمله هک 600 میلیون دلاری اکسی اینفینیتی در اوایل سال جاری نیز تقاضا را برای AXS کاهش داده است. AXS، به عنوان یک توکن حاکمیتی و پول قانونی در اکوسیستم اکسی اینفینیتی عمل می کند.

براساس داده‌های وبسایت Token Terminal، این امر در درآمد ماهانه اکسی قابل مشاهده است. درآمد این بازی بیش از 98٪ از آگوست 2021 کاهش یافته است.

درآمد ماهانه اکسی اینفینیتی. منبع: Token Terminal

یانتو چاندرا (Yanto Chandra)، محقق پیشگام در زمینه Web3، NFT، GameFi و Metaverse خاطرنشان کرد که اکسی اینفینیتی روی هم رفته ممکن است فراموش نشود و در عوض این پروژه خود را نوسازی کند و سرنوشت جدیدی را در چشم انداز GameFi که به سرعت در حال تغییر است، برای خود تعیین کند.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا