هاردفورک واسیل در شبکه آزمایشی کاردانو انجام شد

۱۹۷ ۰ ۰ دیدگاه

بعد از مدت ها انتظار، هاردفورک واسیل (Vasil) در شبکه آزمایشی کاردانو با موفقیت انجام شد و آن را یک گام دیگر برای تحقق در شبکه اصلی نزدیک‌تر کرد.

با انجام این هارد فورک در شبکه آزمایشی، باید منتظر راه اندازی آن در شبکه اصلی باشیم که حدودا چهار هفته دیگر انجام می شود.

توسعه‌دهندگان پروژه، اپراتورهای استخر سهام (SPO) و صرافی‌ها اکنون می توانند در شبکه آزمایشی مستقر شوند تا اطمینان حاصل کنند راه اندازی هاردفورک واسیل در شبکه اصلی به خوبی انجام می‌شود.

هارد فورک واسیل امکان ایجاد بلاک سریع‌تر و مقیاس‌پذیری بیشتر را برای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در بلاک چین کاردانو فراهم می کند. IOHK، شرکتی که کاردانو را ایجاد کرده است، توییت کرد توسعه دهندگان علاوه بر ارتقاء عملکرد، از اسکریپت پیشرفته ترو هزینه‌های کمتر بهره خواهند برد.

واسیل همچنین امکان همکاری بین زنجیره‌های جانبی کاردانو را فراهم می‌کند. این قابلیت یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که توسعه‌دهندگان قصد دارند در باشو (Basho)، فاز فعلی توسعه بلاک چین، راه‌اندازی کنند. باشو چهارمین مرحله توسعه کاردانو است که بر مقیاس بندی تمرکز دارد و از فاز ولتر (Voltaire) که تمرکز اصلی آن بر روی حاکمیت است، پیروی خواهد کرد.

IOHK همچنین خاطرنشان کرد تا زمانی که شرکای اکوسیستم راحت و آماده نباشند، پیشنهادی برای هارد فورک شبکه اصلی وجود نخواهد داشت، اما انتظار می‌رود تا حدود چهار هفته دیگر این بروزرسانی انجام شود.

طبق آمار وب سایت Cardano Cube، در فاز قبلی توسعه کاردانو تحت عنوان گوگان (Goguen) که شاهد راه‌اندازی قابلیت‌های قرارداد هوشمند بودیم، توسعه‌دهندگان امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) با راه‌اندازی ده‌ها صرافی غیرمتمرکز (DEX) و پروتکل‌های DeFi از این قابلیت بهره بردند.

براساس داده های DefiLlama، برترین DApp کاردانو در حال حاضر صرافی غیرمتمرکز WingRiders با ارزش کل قفل شده (TVL) 49.7 میلیون دلار است.

هارد فورک اخیر تأثیری بر روی قیمت کاردانو نگذاشته است. کاردانو در 24 ساعت گذشته تنها 0.1 درصد افزایش داشته و به قیمت 0.45 دلار رسیده است.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا