اتهام پولشویی به صرافی بایننس

۲۴۸ ۰ ۰ دیدگاه

طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، «کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده» (SEC) تحقیقات خود را در مورد بایننس کوین (BNB) آغاز کرده است. SEC در حال بررسی این موضوع است که آیا صرافی بایننس هنگام عرضه اولیه توکن BNB در پنج سال پیش، قوانین مربوط به اوراق بهادار را زیرپا گذاشته است یا خیر.

گفتنی است که بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان است و بایننس کوین، جایگاه پنجمین رمزارز برتر بازار را در اختیار دارد.

عرضه اولیه توکن BNB در جولای 2017 در اوج رونق ICO انجام شد. صرافی بایننس تنها چند روز پس از آن افتتاح شد. SEC مدعی است که اکثر ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند و علیه تعدادی از پروژه‌های ICO پرونده تشکیل داده است.

چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر عامل بایننس، که اغلب به عنوان "CZ" شناخته می شود، در یک پست وبلاگ در سال 2020 گفت که متن وایت پیپر BNB در ژانویه 2019 تغییر کرد زیرا احتمال سوء برداشت در برخی مناطق به دلیل مسائل امنیتی وجود دارد. صرافی آمریکایی بایننس، Binance.US، اواخر همان سال ایجاد شد.

همچنین رویترز گزارش ویژه و بلندی را منتشر کرده است که براساس آن بایننس حداقل 2.35 میلیارد دلار از تراکنش‌های شامل هک، کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری و فروش مواد مخدر را بین سال‌های 2017 تا 2021 پردازش کرده است. بایننس در آن سال‌ها از احراز هویت (KYC) و فرآیند «ضد پول‌شویی» (AML) ضعیفی برخوردار بود.

رویترز همچنین به هک Eterbase اشاره کرده که در طی آن گروه هکری کره شمالی با عنوان Lazarus، از بایننس برای پولشویی استفاده کرده اند. ارتباط بایننس با گروه مواد مخدر روسی زبان از جمله اتهامات دیگر است.

یکی از سخنگویان بایننس اتهامات رویترز را رد کرد. این صرافی در بیانیه‌ای به به نشریه فوربز گفت که این گزارش یک مقاله نادرست است که از اطلاعات قدیمی سال 2019 و گواهی‌های شخصی تأیید نشده استفاده کرده است.

بایننس در حال حاضر موضوع تحقیقات دولت فدرال، از جمله تحقیقات جدید  SEC است. کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده تحقیقاتی را در مورد شیوه معاملات این صرافی در سال گذشته آغاز کرد.

اتهامات وارد شده بر بایننس مصادف با کاهش 5 درصدی ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال شده است. قیمت بیت کوین نیز در چند ساعت گذشته بیش از 5 درصد نزول یافته است.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا