بازار نزولی تا زمان کاربرد واقعی رمزارزها ادامه می یابد

۱۸۷ ۰ ۰ دیدگاه

مارک کوبان (Mark Cuban)، کارآفرین میلیاردر که به عنوان یکی از سرمایه گذاران اصلی در برنامه تلویزیونی شارک تنک (Shark Tank) شناخته می شود، گفت تا زمانی که تمرکز بهتری بر روی ساخت برنامه های کاربردی نداشته باشیم، بازار خرسی به پایان نخواهد رسید.

او همچنین معتقد است که بازار هنوز به کف نهایی خود نرسیده باشد.

کوبان در گذشته اظهار داشت که حدود 80 درصد از سبد او غیر از شارک تنک در رمزارزها بوده است. از او در اپیزود 23 ژوئن پادکست bankless پرسیده شد که معتقد است بازار نزولی ارزهای دیجیتال تا چه مدت ادامه خواهد داشت:

تا زمانی که یک محرک بوجود بیاید، ادامه خواهد داشت و این محرک یک برنامه کاربردی است، یا اینکه مردم فکر کنند که بازار به کف قیمتی رسیده و می گویند. لعنت به آن، می خرم.

او معتقد است تمرکز بهتر بر روی برنامه‌های کاربردی، رمزارزها را از رکود خارج می‌کند. راه‌اندازی یک برنامه کاربردی متمرکز بر کسب‌وکار یکی از رویدادهایی است که می‌تواند به عنوان یک جرقه‌ برای بازگشت بازار صعودی عمل کند.

کوبان پیش بینی کرد که در صورت راه اندازی برنامه ای شبیه به "نسخه غیرمتمرکز Quickbooks"که یک نرم افزار مدیریت حسابداری برای کسب و کارهای کوچک است، شاهد هجوم کاربران خواهیم بود.

علیرغم اینکه تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین ارزش خود رسیده‌اند، کوبان هنگام تحلیل ارزش بازار بالای برخی از پروژه‌ها گفت که بازار ارزهای دیجیتال هنوز به قیمت‌های «ارزان» نرسیده است.

شما به ارزش بازار نگاه میکنید، و متوجه می شوید که یک میلیارد دلار یا 6 میلیارد دلار یا 8 میلیارد دلار یا 40 میلیارد دلار به مارکت کپ آن اضافه شده است. اگر دوران اوج برنامه های مالی غیر متمرکز (DeFi) را به خاطر داشته باشید، این برنامه ها کمتر از یک پنی فروخته می شد و ارزش بازار آنها صدها میلیون دلار بود.

او همچنین افزود که حتی ارزهای دیجیتالی که مارکت کپ پایینی دارند، « کاربردی نیستند». به عنوان مثال می توان از توکن صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ (SUSHI)  نام برد که یک خرید «نسبتاً ارزان» با ارزش بازار ۲۱۵ میلیون دلاری‌ است.

اگر ارائه‌دهنده نقدینگی هستید، سود آن را دریافت می‌کنید، اما چه کسی آن را از شما می‌خرد؟ دلیل خرید آن از شما چیست؟

کوبان معتقد است که ادغام بین پروتکل‌ها و بلاک چین‌های مختلف در نهایت منجر به همگام سازی صنعت کریپتو خواهد شد، زیرا "این چیزی است که در هر صنعتی اتفاق می‌افتد.

کوبان گفت که از ادغام بلاک‌ چین‌های مختلف و سپس تبدیل برنامه‌ها و انجمن‌ها به یک برنامه و ارائه یک توکن صرافی یا پل از بلاک چین های مرتبط شده به کاربران پورت پشتیبانی می کند.

از آنجایی که حوزه ارزهای دیجیتال دارای بخش‌های مختلفی مانند لایه‌ ۱، لایه ۲، NFT و توکن‌های DeFi است، از کوبان پرسیده شد که به کدام یک از آنها خوش‌بین‌تر است.

کوبان گفت که به طور ویژه به توکن‌های دیفایی علاقه‌مند است که به محیط زیست آسیب وارد نمی کنند.

در نهایت، کوبان گفت:

همه آنها پتانسیل دارند، به همین دلیل است که آنها این همه پول را به دست آورده اند، همه آنها دلیلی دارند که چرا فکر می کنند بهتر هستند و موفق خواهند شد.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا