انتقال شبکه اتریوم به اثبات سهام نزدیک است؛ چه اتفاقی برای قیمت می افتد؟

۲۱۵ ۰ ۰ دیدگاه

ساعاتی پیش بروزرسانی مرج (Merge) یا ادغام در شبکه آزمایشی راپستن (Ropsten) اتریوم انجام شد و سیستم اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر پیدا کرد. مرج در ماه های آینده در شبکه‌های آزمایشی گوئرلی (Goerli) و سئوپلیا (Seoplia) نیز انجام می شود و در نهایت به شبکه اصلی اتریوم انتقال می یابد. انتظار می رود که انتقال شبکه اتریوم به اثبات سهام تا سه ماه آینده انجام شود.

پس از ادغام، جوایز به جای ماینرها به سهامداران یا استیکرها (stakers) تعلق می گیرد. سیستم PoS حدود 99 درصد انرژی کمتری نسبت به PoW مصرف می کند. یک کارشناس حوزه دیفای (DeFi)، که در توییتر با نام "korpi87" شناخته می شود، تحلیلی در مورد پیامدهای مرج اتریوم و چگونگی تأثیر آن بر ساختار عرضه و تقاضا، ارائه کرده است.

مرج فشار خرید فوق العاده ای را ایجاد می کند

کورپی در تحلیل خود آشکار کرد که نحوه عرضه و تقاضا پس از مرج تغییر می‌کند و فشار فروش روزانه ای که اکنون در اتریوم حاکم است به فشار خرید تبدیل می‌شود. در آن زمان به فروشندگان جدید نیاز است تا بتوانند جلوی افزایش قیمت را بگیرند.

Korpi توضیح داد که در حال حاضر روزانه 14,790 اتریوم جدید توسط ماینرها و سهامداران در زنجیره های PoW و PoS تولید می شود. در بلاک Merge، هر دو زنجیره ادغام می شوند و سیستم PoS شروع به کار می کند. این تعداد از این پس به 1,590 اتریوم کاهش می یابد زیرا فقط سهامداران برای تولید بلاک ها پاداش دریافت می کنند.

اکنون فشار فروش روزانه از جانب سیستم اثبات کار، 19 میلیون دلار و فشار خرید روزانه 8.5 میلیون دلار است؛ بنابراین نتیجه خالص آن 10.5 میلیون دلار فشار فروش روزانه است. پس از ادغام، خروجی اصلی به فشار خرید روزانه 8.2 میلیون دلار تغییر می کند.

چگونه PoS بر فشار خرید تأثیر می گذارد

Korpi در رشته توییتی عنوان کرد که عرضه همان فشار فروش از جانب ماینرها و استیک کنندگان است، آن‌ها اتریوم های تولید شده را دریافت می‌کنند و مقداری را به طور مداوم می‌فروشند، در حالی که تقاضا صرفاً درآمد حاصل از کارمزد سوزانده شده است.

او فرض می کند که ماینرها 80 درصد از کوین هایی را که تولید می کنند، می فروشند و به دنبال انباشت نیستند، بلکه به دنبال کسب سود از این عملیات هستند؛ زیرا هزینه استخراج بالا است. از سوی دیگر سهامداران فقط 10 درصد از اتریوم تولید شده خود را می فروشند؛ زیرا به هیچ هزینه ای برای پوشش آن نیاز ندارند. تمام آنچه آنها می خواهند انجام دهند، نگهداری ارز است.

Korpi همچنین بیان کرد به محض اینکه ادغام اتفاق بیفتد، روزانه به ۱۰ میلیون دلار پول جدید برای ثابت نگه داشتن قیمت نیاز می شود و هولدرهای فعلی باید ۸ میلیون دلار از اتریوم های خود را بفروشند تا از افزایش قیمت جلوگیری کنند.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا