احتمال افزایش قیمت اتریوم به دلیل تشکیل الگوی فنجان و دسته

۲۱۲ ۰ ۰ دیدگاه

اتر (ETH)، توکن بومی شبکه اتریوم پس از تشکیل یک کف در قیمت 0.049 در نمودار ETH/BTC، حدود 40 درصد در مقابل بیت کوین افزایش یافته است. جفت ارز ETH/BTC پس از دو ماه به قیمت اخیر خود رسیده است و طبق یک الگوی تکنیکال کلاسیک، می‌تواند به روند رو به رشد خود در هفته‌های آینده ادامه دهد.

تشکیل الگوی فنجان و دسته

به طور خاص، ETH/BTC از 18 جولای در حال تشکیل الگوی "فنجان و دسته" (cup and handle) در تایم فریم های پایین تر بوده است.

الگوی فنجان و دسته معمولاً زمانی تشکیل می‌شود که ابتدا قیمت کاهش می‌یابد و سپس قیمت در یک حالت U شکل که شبیه «فنجان» به نظر می‌رسد، به طرف بالا باز می‌گردد. در همین حال، بهبود قیمت منجر به یک پولبک می شود که در آن، روند قیمت در داخل یک کانال نزولی به نام "دسته" کاهش می یابد.

تارگت این الگو به اندازه طول فنجان است. نمودار ETH/BTC زیر، یک الگوی تکنیکال صعودی مشابه را نشان می دهد.

نمودار چهار ساعته قیمت ETH/BTC. منبع: TradingView

قابل ذکر است که این جفت ارز اکنون در محدوده دسته قرار دارد و می تواند به سمت مقاومت خط گردن نزدیک به قیمت 0.071 BTC حرکت کند. در صورتی که این خط گردن به صورت قاطع شکسته شود، می توانیم انتظار داشته باشیم که   ETH/BTC به قیمت 0.072 برسد. این مقدار، 12.75 درصد نسبت به قیمت کنونی بیشتر است.

به گفته تام بولکوسکی (Tom Bulkowski)، سرمایه گذار با سابقه، میزان موفقیت الگوی فنجان و دسته در رسیدن به سود، 61 درصد است.

عوامل مرج

روند صعودی ETH/BTC همچنین تحت تأثیر انتقال شبکه اتریوم از اثبات کار (PoW)  به اثبات سهام (PoS) است. قرار است که آپدیت مرج در اواسط سپتامبر انجام شود.

در همین حال، مایکل ون دو پوپ (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر بازار می گوید که اتر می تواند در هفته های آتی به دلیل هایپ مرج، نسبت به بیت کوین افزایش یابد.

ون دو پوپ پیش‌بینی کرد که هدف ETH/BTC در الگوی فنجان و دسته ، 0.072  است در حالی که باید از سطوح حمایت 0.0645 یا 0.057 حفاظت ‌کند.

نمودار هفتگی قیمت ETH/BTC. منبع: TradingView/Michaël van de Poppe

با این حال بروز یک مشکل احتمالی در بروزرسانی مرج مثل تاخیر یا حتی یک هارد فورک بحث‌برانگیز می تواند موجب کاهش قیمت شود.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا