میکسر تورنادو کش توسط دولت ایالات متحده تحریم شد

۱۸۳ ۰ ۰ دیدگاه

وزارت خزانه داری ایالات متحده بیش از 40 آدرس ارز دیجیتال را که گفته می شود به میکسر تورنادو کش (Tornado Cash) مرتبط است به لیست اتباع ویژه اداره کنترل دارایی های خارجی یا OFAC اضافه کرده است.

از سرویس های کوین میکسر (Coin Mixer) برای پنهان کردن مبدا تراکنش های خاص استفاده می شود. این کار می تواند موجب شود که آنها به کانونی برای پولشویی تبدیل شوند.

در اطلاعیه روز دوشنبه، OFAC عملاً ساکنان ایالات متحده را از استفاده از تورنادو کش را که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده منع کرد و 44 آدرس USDC و ETH متصل به این میکسر را در لیست اتباع تحت تحریم قرار داد. این وزارتخانه ادعا کرد که این افراد و گروه‌ها از این میکسر برای پولشویی بیش از 7میلیارد دلار رمزارز از سال ۲۰۱۹ استفاده کرده‌اند؛ از جمله ۴۵۵ میلیون دلاری که توسط گروه لازاروس وابسته به کره شمالی به سرقت رفته است. این پروتکل همچنین در مرکز برخی از هک ها و رخنه های امنیتی اخیر در امور مالی غیرمتمرکز قرار داشت، از جمله حمله 375 میلیون دلاری به Wormhole در فوریه و هک 100 میلیون دلاری در Horizon Bridge  که در ماه ژوئن اتفاق افتاد.

برایان نلسون (Brian Nelson)، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:

با وجود نگرش مثبت عموم، تورنادو کش نتوانسته است راهی برای جلوگیری از پولشویی مجرمان پیدا کند. تروریسم و ​​اطلاعات مالی. وزارت خزانه داری به دنبال اقدامات قانونیی علیه میکسرهایی است که پولشویی ارزهای مجازی را برای مجرمان فراهم می کنند.

آنتونی بلینکن (Antony Blinken)، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به اشتباه توییت کرد که تورنادو کش یک "گروه هکری تحت تحریم ایالات متحده و تحت حمایت دولت کره شمالی برای پولشویی است." او بعداً این پست را حذف کرد و در توییتی نوشت که از میکسر تورنادو کش برای پولشویی یک گروه هکر سایبری تحت حمایت دولت کره شمالی استفاده شده است.

پس از اقدام اخیردولت آمریکا، سیرکل (Circle)، شرکت تولیدکننده استیبل کوین USDC، بیش از 75,000 USDC مرتبط با 44 آدرس تورنادو کش را مسدود کرد.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا