بنیاد اتریوم: ارتقای مرج اتریوم، کارمزد شبکه را کاهش نمی دهد

۱۴۲ ۰ ۰ دیدگاه

با توجه به شفاف سازی جدید بنیاد اتریوم در روز چهارشنبه، ارتقای آتی و موقت شبکه اتریوم به اثبات سهام که مرج (Merge) یا "ادغام" نامیده می شود، هزینه های گس (gas) را کاهش نخواهد داد. بنیاد اتریوم در رابطه با این موضوع نوشت:

هزینه‌های گس، محصول تقاضای شبکه نسبت به ظرفیت شبکه است. ادغام استفاده از اثبات کار را منسوخ می کند و نحوه اجماع در شبکه را به اثبات سهام انتقال می دهد، اما هیچ پارامتری را که مستقیماً بر ظرفیت یا توان عملیاتی شبکه تأثیر بگذارد، به‌طور قابل توجهی تغییر نمی‌دهد.

مرج که به دنبال پیوستن لایه اجرایی موجود در شبکه اصلی اتریوم با لایه اجماع اثبات سهام جدید خود، تحت عنوان بیکن چین (Beacon Chain) است، نیاز به صنعت هزینه بر ماینینگ را از بین می برد. انتظار می رود که در سه ماهه سوم یا پایانی سال 2022 این اتفاق رخ بدهد. به نظر می رسد که بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران به دلیل تصور غلطی که از افزایش ظرفیت شبکه پس از راه اندازی ارتقای مرج دارند، اتریوم خریداری کرده اند.

برای شروع، هر کسی آزاد است تا نسخه کپی تأیید خودکار اتریوم را همگام سازی کند یا یک گره را بدون نیاز به استیکینگ اولیه اتریوم اجرا کند. با توجه به استیکینگ، تا زمانی که ارتقاء شانگهای فعال نشود، امکان برداشت اترهای استیک شده وجود ندارد. با این حال، پاداش اتریوم هایی که در استخر نقدینگی گذاشته شده اند، در قالب کارمزد بلافاصله در دسترس خواهد بود. برداشت‌های ولیدیتور (Validator) یا اعتباردهنده، پس از اجرای آپدیت، برای جلوگیری از بحران نقدینگی احتمالی محدود می‌شود.

انجام تراکنش ها نیز پس از ادغام به طور قابل توجهی سریعتر نخواهد شد. با این حال، انتظار می رود که درصد سود سالانه پس از ادغام در شبکه، 50 درصد نسبت به اکنون افزایش یابد تا سرمایه جذب شود.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا