ریزش قیمت رمزارزها همراه با افزایش بی رویه تورم در آمریکا

۲۰۰ ۰ ۰ دیدگاه

بازارهای مالی جهانی از جمله ارزهای دیجیتال پس از آنکه روز گذشته اعلام شد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، 8.6%  است، با ریزش قیمت مواجه شدند. افزایش 8.6 درصدی سالانه CPI، بیشترین مقدار این شاخص از سال 1981 است. این امر نشان می دهد که تورم همچنان به عنوان یک مانع بزرگ برای بازارهای مالی عمل می کند.

پیش از این اعلام کرده بودیم در صورتی که نرخ تورم سالانه بیشتر از مقدار مورد انتظار باشد، قیمت بیت کوین احتمالا کاهش می یابد. طبق داده‌های وب سایت MarketWatch انتظار می رفت که نرخ تورم سالانه 8.2 درصد باشد.

افزایش بیش از انتظار CPI، منجر به از دست رفتن حمایت 30,000 دلاری شد و قیمت بیت کوین تا 28,852 دلار رسید. در حال حاضر خریداران توانسته اند قیمت را به بالای سطح 29,000 بازگردانند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

به نظر می رسد که تورم همچنان پابرجا باشد و فدرال رزرو همچنان مصمم به افزایش نرخ بهره است. در ادامه با دیدگاه چند تن از تحلیلگران با شما همراه خواهیم بود.

شاخص دلار به شدت بر دارایی های پرریسک تاثیر می گذارد

تحلیلگری به نام il Capo، به تأثیر افزایش CPI بر شاخص دلار (DXY) و S&P 500 (SPX) اشاره کرد. وی با انتشار نمودار زیر خاطرنشان کرد:

پس از اعلام نتایج CPI، شاخص دلار افزایش می یابد و SPX به سقوط خود ادامه می دهد.

نمودار 4 ساعته DXY در مقابل نمودار 2 ساعته SPX. منبع: توییتر

یکی دیگر از تحلیلگران بازار تحت عنوان کوین اسونسون (Kevin Svenson)، گفت که ناتوانی فدرال رزرو برای مهار تورم احتمالاً موجب نوسان قیمت برای سال آینده خواهد شد.

احتمال پولبک به زیر 28,000 دلار

یکی از معامله گران فعال در توییتر با نام مستعار Altcoin Sherpa توییت کرد در صورتی که قیمت بیت کوین به روند کاهشی خود ادامه دهد، کاهش قیمت آن به زیر 28,000 دلار نیز امکان پذیر است.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین. منبع: توییتر

Altcoin Sherpa گفت:

بیت کوین: میانگین متحرک های نمایی (EMA) در تایم 4 ساعته به بهترین شکل قرار دارند، اما ساختار کلی بازار در بازه زمانی بلند مدت همچنان نزولی است. در حال حاضر کاری انجام نمی دهم و فقط مشاهده می کنم. واضح است که اگر منطقه فعلی از دست برود ، 28,000 دلار هدف بعدی خواهد بود.

بیت کوین برای جلوگیری از ریزش بیشتر باید سطح 30,000 دلار را پس بگیرد

تحلیلگر بازار و کاربر توییتر با نام مستعار CrediBULL Crypto، نمودار زیر را منتشر کرد که نشان از بازیابی ناحیه 30,000 دلار دارد. این تحلیلگر گفت که چه اتفاقی باید بیفتد تا قیمت به سطح حمایت 28,000 دلار بازنگردد.

نمودار 2 ساعته قیمت بیت کوین. منبع: توییتر

 CrediBULL Crypto نوشت:

بیت اکنون بالای سطح 28,000 دلار قرار دارد، با این حال این سطح حمایتی تا کنون چهار بار تست شده است، بنابراین احتمال شکست این حمایت زیاد است. تنها در صورتی از این ریزش جلوگیری می شود که قیمت به بالای 30,000 دلار برگردد.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال اکنون به 1.192 تریلیون دلار رسیده است و نرخ تسلط بیت کوین، 46.6 درصد است.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا