قیمت یونی سواپ ممکن است ۴۵ درصد سقوط کند

۱۸۸ ۰ ۰ دیدگاه

آخرین الگوی تشکیل شده در نمودار یونی سواپ (UNI) نشان می دهد که سرمایه گذاران پس از افزایش تقریبا 20 درصدی در هفته گذشته، باید برای اصلاح قیمت آماده باشند.

سقوط 45 درصدی قیمت UNI در پیش است؟

قیمت UNI از اواسط ژوئن روندی صعودی داشته و در حال تشکیل یک الگوی کنج صعودی (rising wedge) است. تحلیلگران سنتی به دلیل سابقه این الگو در به دام انداختن گاوها برای خرید بیشتر، به عنوان یک الگوی برگشت نزولی از آن یاد می کنند.

بنابراین، پس از شکستن قیمت به زیر خط روند پایینی، الگوی کنج صعودی تأیید می‌شود. معامله گران معمولاً هدف نزولی این الگو را با کم کردن فاصله بین خط روند بالا و پایین آن از نقطه شکست محاسبه می کنند.

نمودار روزانه قیمت UNI/USD با الگوی «rising wedge». منبع: TradingView

طبق این روش، تارگت نزولی UNI قیمت 3.8 دلار است که تا سپتامبر 2022 به آن می رسد. در صورتی که شکست قیمت را از 6.52 دلار تعیین کنیم، احتمالا شاهد سقوط 45 درصدی قیمت خواهیم بود. با این حال، اگر شکست از راس زاویه شروع شود، یعنی جایی که خطوط روند این الگو با هم تلاقی پیدا می کنند، هدف به سمت 4.65 دلار تغییر می کند و منجر به کاهش 32.25 درصدی قیمت می شود.

جالب اینجاست که یک الگوی کنج صعودی نیز بین فوریه و آوریل تشکیل شده بود. این الگو ابتدا موجب یک روند صعودی 65 درصدی شد، اما پس از تشکیل کامل الگو و شکست قیمت به سمت پایین با سقوط 70 درصدی قیمت از حدود 12.50 دلار به 3.56 دلار رسید.

چه عاملی موجب صعود قیمت می شود؟

به طور همزمان، یونی سواپ الگوی معکوس سر و شانه (IH&S) را با هدف صعود به قیمت 9.50 دلار که 40 درصد نسبت به سطح فعلی قیمت فاصله دارد، تشکیل داده است.

نمودار روزانه قیمت UNI/USD با الگوی سر و شانه. منبع: TradingView

این ست آپ صعودی یک پشتوانه فاندامنتال دارد: رابین هود.

قابل ذکر است که اپلیکیشن تریدینگ رابین هود در ۱۴ ژوئیه اعلام کرد که یونی سواپ را به سبد ارزهای دیجیتال خود اضافه کرده است.

با این حال، همانطور که در قضیه شیبا اینو (SHIB) شاهد آن بودیم، افزودن یونی سواپ به فهرست رمزارزهای رابین هود یک دوره صعودی طولانی مدت را تضمین نمی کند.

تصمیم این شرکت برای فهرست کردن SHIB به افزایش تقریبا 20 درصدی این توکن در 12 آوریل کمک کرد، اما نتوانست روند خود را حفظ کند. قیمت SHIB از زمان عرضه شدن آن در رابین هود تقریباً 60 درصد سقوط کرده است.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا