روند نزولی رمزارزها پیش از اعلام نرخ بهره توسط فدرال رزرو

۱۷۲ ۰ ۰ دیدگاه

بازار ارزهای دیجیتال روز سه شنبه، پیش از اعلام نرخ بهره توسط فدرال رزرو ریزش کرد.

به طور کلی انتظار می رود که فدرال رزرو روز چهارشنبه، نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد یعنی از 1.75٪ به 2.5٪ برسد تا این نرخ برای جلوگیری از افزایش تورم به یک سطح کاملاً خنثی بازگردانده شود. در حالی که برخی از تحلیلگران احتمال افزایش 100 واحدی را رد نمی کنند، تیفانی وایلدینگ (Tiffany Wilding)، اقتصاددان شرکت خدمات مالی آمریکایی پیمکو (Pimco)، به بلومبرگ گفت که شرکت او معتقد است که نرخ بهره حتی می تواند بیشتر از این افزایش یابد.

در حالی که معامله گران تأثیر بالقوه افزایش نرخ را ارزیابی می کنند، ارزهای دیجیتال مطابق با ارزش سهام رفتار می کنند. ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال که هفته پیش از 1 تریلیون دلار گذشته بود، اکنون دوباره به پایین تر از این سطح رسیده است.

جیمز مالکوم (James Malcolm)، رئیس FX strategy گفت که افزایش نرخ بهره به خودی خود ممکن است به اندازه «سیگنال های آینده» مهم نباشد. با این حال این امر واکنش دارایی‌های ریسکی مانند سهام را به همراه دارد که رمزارزها با آن همبستگی بالایی دارند.

مالکوم همچنین جذابیت دارایی های دیجیتال را در مقایسه با سرمایه گذاری های معمولی زیر سوال برد. برت هریسون (Brett Harrison)، رئیس FTX.US سؤالی مشابه در توییتر مطرح کرد و پرسید:

افزایش نرخ بهره چگونه بر بازدهی دیفای (DeFi) تأثیر می‌گذارد؟ آیا وام دهی دیفای در محیطی با نرخ بهره بالاتر دارای جذابیت کمتر می شود؟

در حال حاضر بیت‌کوین با قیمت 20,897 دلار معامله می شود و طی 24 ساعت گذشته 5.8 درصد کاهش یافته است.

در عین حال، اتریوم در همین مدت زمان 9.9 درصد کاهش یافته است و با قیمت 1,372 دلار معامله می شود. ارزش بازار رمزارزها نیز به حدود 976 میلیارد دلار سقوط کرده است.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا