زنگ خطر برای بایننس؛ هجوم معامله گران به صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ

۲۱۲ ۰ ۰ دیدگاه

حجم معاملات در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap) به رکورد جدیدی رسیده و از 1 تریلیون دلار عبور کرده است.

طبق داده‌های Uniswap Labs که از مشارکت‌کنندگان اصلی در توسعه پروتکل و اکوسیستم این صرافی است، تعداد آدرس‌های معامله کننده در یونی سواپ در این ماه به حدود 3.9 میلیون رسیده است.

تیم Uniswap Labs این توییت را ساعاتی پیش منتشر کرد:

در طول سه سال گذشته، این پروتکل میلیون ها کاربر را وارد دنیای DeFi کرده ، امکان معاملات منصفانه و بدون نیاز به شخص ثالث را فراهم کرده و تامین نقدینگی را افزایش داده است.

یونی سواپ در حال حاضر در اتریوم و راه حل های مقیاس پذیری لایه 2 پالیگان (Polygon)، آپتیمیزم (Optimism) و آربیتروم (Arbitrum) پشتیبانی می شود.

از نظر حجم معاملات، یونی سواپ از رقبای خود بسیار جلوتر است. داده های کوین گکو (CoinGecko) نشان می دهد که پروتکل یونی سواپ V3  در 24 ساعت گذشته 938 میلیون دلار حجم داشته است که 33 درصد از کل سهم بازار صرافی های غیرمتمرکز را تشکیل می دهد. پس از آن پنکیک سواپ (PancakeSwap) با 491 میلیون دلار حجم و 17.3 درصد از سهم بازار، در رتبه دوم قرار دارد.

حجم معاملات 24 ساعته یونی سواپ در مقایسه با برخی از صرافی های متمرکز کمتر است. صرافی های بایننس، FTX  و کوین بیس هر کدام به ترتیب 12.2 میلیارد، 1.95 میلیارد دلار و 1.79 میلیارد دلار حجم داشتند.

با این حال، یونی سواپ بسیار جلوتر از برخی از صرافی های بزرگ مانند Crypto.com و کراکن (Kraken) است که هر کدام حجم معاملات 724.9 میلیون دلار و 597.4 میلیون دلار داشتند.

با وجود توانایی یونی سواپ برای جذب تقاضا و نقدینگی قوی، قیمت توکن این صرافی به نام UNI در سال 2022 وضعیت خوبی نداشته است. از ابتدای ژانویه، UNI حدود 67 درصد کاهش یافته و در زمان نگارش این خبر به 5.59 دلار رسیده است.

در اوایل ماه مه 2021 بود که قیمت توکن یونی سواپ به سقف 44.92 دلاری رسید و از آن زمان تاکنون 87.5 درصد کاهش یافته است.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا