ریزش دوباره قیمت بیت کوین؛ چه انتظاری از قیمت می رود؟

۲۵۸ ۰ ۰ دیدگاه

بیت کوین نتوانست از محدوده 32,000 دلار عبور کند و در 24 ساعت گذشته بیش از 6 درصد کاهش یافت.

حدود یک ماه است که بیت کوین در محدوده تقریبی 28,000 تا 32,000 نوسان می کند. عوامل کمی حاکی از افزایش قیمت بیت کوین در کوتاه مدت هستند.

در عوض، اندیکاتورهای تکنیکال نشان می دهد که بیت کوین در چند هفته آینده به زیر 24,000 دلار سقوط می کند. برخی تحلیلگران انتظار افزایش فشار فروش پیش از انتشار آمار رسمی نرخ تورم ایالات متحده در هفته جاری را دارند.

عوامل دیگری مانند افزایش نظارت قانونگذاران بر ارزهای دیجیتال نیز می تواند ضرر بیشتری را برای بیت کوین متحمل کند.

بیت کوین به زیر 24 هزار دلار می رسد

به گفته SmartContracter، از تحلیلگران محبوب ارز دیجیتال، بیت کوین در حال تشکیل الگوی پرچم نزولی (bear flag) است.

این تحلیلگر انتظار دارد که قیمت بیت کوین به زیر 24,000 دلار سقوط کند. طبق گفته او، این ناحیه می تواند یک فرصت خرید مناسب باشد. رفتار اخیر قیمت بیت کوین بسیار شبیه به سال 2018 است. در آن زمان بیت کوین برای چندین ماه در محدوده کوچکی معامله می شد اما سرانجام بیش از 50 درصد ریزش کرد و به 3,000 دلار رسید.

با توجه به اینکه این سال آخرین باری بود که فدرال رزرو قبل از سال 2022 نرخ بهره را افزایش داد، احتمالاً بیت کوین مشابه سال 2018 رفتار می کند. به این ترتیب، با افزایش بیشتر نرخ بهره، می توانیم شاهد ریزش بیشتری در قیمت بیت کوین باشیم.

داده های تورم برای بازار سرنوشت ساز هستند

انتظار می‌رود داده‌های تورم ایالات متحده در ماه می، که قرار است جمعه این هفته منتشر شود، نقش اصلی را در تعیین احساسات بازار در هفته‌های آینده ایفا کند.  طبق داده‌های وب سایت MarketWatch انتظار می رود که نرخ تورم سالانه  در ماه می 8.2 درصد باشد در حالی که این مقدار در ماه آوریل 8.3 درصد بود.

هر مقداری کمتر از تورم پیش بینی شده، احتمالاً جرقه ای برای افزایش بیت کوین خواهد بود. اما عکس آن می تواند باعث نزول شدیدتر شود.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا