برق مراکز استخراج قانونی از ابتدای تیر ماه قطع می شود

۱۹۱ ۰ ۰ دیدگاه

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی وزارت نیروی ایران گفت که این نهاد برق تمام شرکت‌های ماینینگ دارای مجوز را از ابتدای تیرماه قطع خواهد کرد.

مشهدی با اشاره به پیش‌بینی کمبود برق در فصل تابستان، گفت:

در حال حاضر 118 مرکز مجاز استخراج [ارز دیجیتال] در کشور وجود دارد که باید از ابتدای تیرماه برق خود را از شبکه سراسری قطع کنند.

وی افزود:

در هفته گذشته میزان مصرف برق کشور در زمان اوج مصرف به 62 هزار و 500 مگاوات رسید که رقم قابل توجهی است. بر اساس پیش بینی ها، نیاز مصرف در این هفته از 63 هزار مگاوات فراتر خواهد رفت؛ بنابراین باید عرضه برق را محدود کنیم. 

این اقدام پس از آن صورت گرفت که وزارت نیرو افزایش ناامیدکننده 1.2 گیگاواتی (GW) ظرفیت تولید برق را در سال 2021 گزارش داد. این میزان بسیار کمتر از افزایش پیش بینی شده 3.5 گیگاوات بود که منجر به کمبود مصرف برق شد.

به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، ایران فاقد سرمایه‌گذاری مورد نیاز در ظرفیت تولید برق و گاز طبیعی است تا بتواند میزان مصرف این نیروها را تأمین کند. از سوی دیگر، تقاضا تا حدودی به دلیل قیمت بسیار پایین برق در کشور افزایش یافته است.

طبق اعلام دانشگاه کمبریج، ایران 0.12 درصد از هش ریت شبکه بیت کوین را به خود اختصاص داده است و قبلاً در بین 10 کشور برتر جهان از نظر میزان استخراج بیت کوین بود. با این حال، سهم 4 درصدی ماینینگ بیت کوین در سال های قبل، تا حدی به دلیل کمبود شدید برق در تابستان 2021 کاهش یافت.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا