احتمال ریزش دوباره قیمت بیت کوین به دلیل کاهش سودآوری استخراج

۲۰۷ ۰ ۰ دیدگاه

ماینرهای بیت کوین که بخش قابل توجهی از سرمایه داران این رمزارز را تشکیل می دهند، احتمالاً با کاهش سودآوری استخراج، مقدار بیشتری از دارایی های خود را به فروش می رسانند.

داده‌های وب سایت Bitinfo نشان می‌دهد که میانگین سوددهی استخراج تقریباً 10 سنت در روز برای 1 هش تراکنش است. سقوط شدید قیمت بیت کوین همراه با افزایش هزینه های انرژی در سال جاری به شدت بر سوددهی ماینینگ تأثیر گذاشته است.

بیت کوین در سال جاری بیش از 50 درصد سقوط کرده است و اکنون با قیمت 21,000 دلاری حدود 73 درصد نسبت به رکورد تاریخی خود که در ماه نوامبر به ثبت رساند، فاصله دارد.

در حالی که ماینرهای بزرگ در ماه های می و ژوئن با کاهش ارزش دارایی های خود مواجه شدند، افت طولانی مدت قیمت ها و سودآوری کم ماینینگ ممکن است باعث فروش بیشتر بیت کوین توسط ماینرها شود.

به گزارش بلومبرگ، بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان در یادداشت اخیر خود اعلام کرد که اگر ماینرها به فروش دارایی های خود ادامه دهند، قیمت بیت کوین پایین خواهد ماند. بر اساس داده‌های شرکت Arcane Research، ماینرهای ثبت شده عمومی Marathon Digital و Riot Blockchain هر دو بیشتر از آنچه در ماه می استخراج کردند، بیت کوین فروختند.

در اوایل این ماه، ماینرها 1.7 میلیارد دلار بیت کوین به صرافی ها انتقال دادند. بیت کوین اندکی بعد از این اتفاق به زیر 20,000 دلار سقوط کرد.

با توجه به اینکه ماینرها معمولا آخرین کسانی هستند که دارایی های خود را می فروشند، این روند منعکس کننده شرایط بسیار نزولی بازار ارزهای دیجیتال است.

از آنجایی که اکثر ماینرها بیت کوین های خود را با قیمت‌های بسیار پایین‌تری می فروشند، قیمت بیت‌کوین احتمالاً قبل از تشکیل کف نهایی خود، ریزش بیشتری خواهد کرد.

ورشکستگی پلتفرم وام‌دهی رمزارز سلسیوس و صندوق پوشش ریسک Three Arrows Capital  نیز باعث شک و تردید خریداران شده است.

با کمبود نشانه های مثبت انتظار می رود که قیمت بیت کوین در میان مدت نزولی باشد.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا