بازار رمزارزها این بار پس از افزایش نرخ بهره، صعود کرد؛ دلیل آن چیست؟

۱۷۱ ۰ ۰ دیدگاه

بازار ارزهای دیجیتال پس از اعلام افزایش 75 واحدی نرخ بهره در ایالات متحده رشد کرده است. کارشناسان توضیح دادند که دلیل صعودی شدن روند این است که فعالان بازار احتمالا خود را آماده وضعیت بسیار بدتری کرده بودند.

در 27 جولای، قیمت بیت کوین (BTC) به دنبال تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) مبنی بر افزایش مجدد نرخ بهره، حدود 8 درصد افزایش یافت و به مرز 22,500 دلار رسید. بسیاری دیگر از دارایی‌های دیجیتال از جمله اتریوم، پولکادات و پالیگان نیز همگی در 24 ساعت گذشته شاهد افزایش قیمت قابل توجهی بودند.

ماتی گرینسپن (Mati Greenspan)، بنیانگذار و مدیرعامل Quantum Economics به شوخی این سوال را مطرح کرد که آیا "افزایش نرخ " در توییتر بود یا خیر.

گرینسپن در صحبت با کوین تلگراف خاطرنشان کرد که سرمایه گذاران به وضوح انتظار بدتری داشتند و جهش اخیر قیمت، غیرعادی نیست.

بازارها تمایل به افزایش قیمت در روزهایی دارند که جلسات فدرال رزرو برگزار می شود، حتی زمانی که تصمیم آنها ناخوشایند باشد. پاول در ارائه اخبار بد مهارت خاصی دارد. واضح است که سرمایه گذاران انتظار بدتری داشتند.

تلاش های فدرال رزرو برای مهار تورم از طریق افزایش نرخ بهره معمولاً با عقب نشینی فعالیت های سرمایه گذاری در سراسر بازارها همراه است.

با این حال، نظرات متفاوتی در میان جامعه وجود دارد. عده ای معتقدند که پامپ اخیر قیمت مومنتوم کافی برای حفظ روند صعودی را خواهد داشت اما افرادی دیگر بر این باورند که قبل از شروع بازیابی کامل بازار، شاهد اصلاح قیمت بزرگی هستیم.

پاو هوندال (Pav Hundal)، تحلیلگر صرافی استرالیایی Swyftx به کوین تلگراف گفت که این شرکت "از واکنش شدید نسبت به افزایش نرخ بهره متعجب است" زیرا وضعیت کلان اقتصادی همچنان نامناسب به نظر می رسد.

فدرال رزرو یک چیز می گوید و به نظر می رسد بازارها هر بار که شاهد افزایش نرخ هستیم، چیز دیگری می شنوند. در ماه ژوئن، فدرال رزرو اعلام کرد که افزایش نرخ بهره «غیر معمول» است؛ اما این بار جی پاول اشاره کرد که سرعت افزایش نرخ بهره ممکن است «کند» باشد.

وی افزود:

بهترین معیار برای سنجیدن آینده، بررسی داده های اقتصادی زیربنایی است. حداقل در حال حاضر به نظر می رسد که برخی از فشارهای تورمی در حال کاهش هستند. قیمت گاز در کنار قیمت های آتی کالاهای اساسی مانند ذرت و گندم و همچنین برخی از هزینه های حمل و نقل کاهش یافته است.

هوندال ادامه داد که صرافی Swyftx پس از انتشار این خبر شاهد افزایش 100 درصدی در حجم معاملات اولیه خود بود. این امر نشان می‌دهد افراد زیادی وجود دارند که ارزش را در قیمت‌های فعلی بازار می‌بینند.

این تحلیلگر تاکید کرد تا زمانی که ایالات متحده اطلاعات مهمی در رابطه با عملکرد تولید ناخالص داخلی (GDP) در روزهای آینده منتشر نکند، روند صعودی یا نزولی گسترده‌تر به احتمال زیاد صورت نخواهد گرفت. این داده ها می‌تواند نشان دهد که آیا این کشور رسما در رکود است یا خیر:

خبر خوب این است که ما مجبور نیستیم خیلی منتظر بمانیم تا ببینیم با از بین رفتن نوسانات اولیه چه اتفاقی برای بازار کریپتو می‌افتد. ایالات متحده در آستانه انتشار داده های تولید ناخالص داخلی خود است و این یک لحظه مهم خواهد بود. هر گونه احساس منفی می تواند باعث توقف روند صعودی اخیر شود."

او افزود:

اما اگر داده های کلان نشانه‌هایی از بهبود داشته باشند، می‌توانیم شاهد تثبیت ارزش بازار کریپتو در بالای 1 تریلیون دلاری باشیم و از آنجا نیز بازار همچنان افزایش یابد.

دیدگاهی برای این خبر منتشر نشده
userPic
در پاسخ به دیدگاه #
بالا